کسب رتبه اول خراسان جنوبی در استفاده از سامانه بر خط صدور پروانه عبور محمولات ترافیکی در کشور

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کسب رتبه اول استان در استفاده از سامانه بر خط صدور پروانه عبور محمولات ترافیکی صدور پروانه عبور محمولات ترافیکی در کشور خبر داد.

به گزارش “پیام خاروان”، مهدی گرجی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی بر امنیت تردد در محورهای کشور و کنترل مستمر بر ناوگان حامل محمولات ترافیکی از طریق نظارت مستقیم و سامانه های نظارتی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمار به دست آمده در زمینه صدور برخط پروانه عبور ، عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در استفاده از سامانه بر خط صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی، خراسان جنوبی رتبه نخست در این امر را کسب کرده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از صدور ۸۳۶ عدد پروانه عبور بار‌های ترافیکی در استان از ابتدا امسال تاکنون خبر داد و تصریح کرد: این پروانه ویژه جابجایی بار‌هایی است که از نظر طول و عرض و وزن و ارتفاع خارج از مقادیر تعریف شده در مقررات حمل و نقل بار‌ها در راه‌ها بوده و باید پروانه عبور را از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دریافت کنند.

گرجی ادامه داد: هدف از صدور این پروانه، تامین ایمنی تردد و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه و حفظ و نگهداری جاده و ابنیه فنی راه‌ها است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ساعت و مسیر مجاز برای تردد از جمله موضوعاتی است که در پروانه‌های ترافیکی ناوگان حامل اینگونه بار‌ها قید می‌شود و رانندگان موظف به رعایت آن هستند تا سفری ایمن برای خود و دیگران داشته باشند.

بیشتر بخوانید   2500 هکتار طرح‌های بیابان زدایی به عرصه‌های خراسان جنوبی افزوده شد

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها