خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های اورژانس در خراسان جنوبی تقویت شود

نماینده مردم ‌طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس برلزوم پیشگیری قبل از درمان، رسیدگی و تقویت خانه های بهداشت و پایگاه های اورژانس شهرستان های حوزه انتخابیه تاکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم شهرستانهای طبس، فردوس،سرایان، بشرویه در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در شهرها حوزه انتخابیه  اظهار داشت: یکی از انتظاراتی که هم رهبری و هم مردم از مدیران و مسئولان دارند، این است که تمام تصمیماتی که می‌گیرندو اقداماتی که انجام می‌دهند دارای پیوست عدالت باشد، و مطالبه دیگر  ایجاد تحول است.

وی با اشاره به فاصله ایجاد شده  در ارائه خدمات بهداشت و درمان در استان خراسان جنوبی و شهرستان های حوزه انتخابیه با مناطق برخوردار کشور ، آنرا ناشی از برخی ساختارها و استفاده از برخی شاخص های نامناسب دانست و گفت: یکی از این موارد توزیع منابع و اعتبارات است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی به دیدار خود با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد وافزود: توزیع منابع و اعتبارات در بسیاری از موارد بر اساس شاخص جمعیت انجام می‌شود که در مناطقی مانند شهرستان های طبس، فردوس، سرایان و بشرویه که دارای پراکندگی زیادی است، خروجی مورد انتظار را ندارد.

وی ادامه این روند را موجب افزایش مهاجرت مردم از استان‌هایی مانند خراسان جنوبی برشمرد و افزود: اگر امکاناتی که باید تخصیص یابد به موقع نباشد و یا کم باشد، باعث می شود که خیلی از خانواده‌ها و مخصوصاً نسل جوان رغبت نمی‌کنند در شهرها و محیط های کوچک تر بمانند و علاقه‌مند می‌شوند به کلانشهرها مهاجرت کنند که این موضوع هزینه‌های بسیار سنگین تری را به دولت تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید   15 برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی معرفی شد

نصیرایی یکی از تحول ها در حوزه سلامت را تجدید نظر در همین شاخص‌ها و فرآیندها دانست و افزود: هر کدام از مسئولان باید در حوزه مسئولیتی خود به این موارد توجه داشته و آنرا اصلاح کنند.

نماینده مردم شهرستان های طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:برخی از مشکلات شهرستان های حوزه انتخابیه با رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت مطرح و از وی خواسته شد تا اعتبارات لازم را برای آنها تخصیص دهند.

وی طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس را از مهمترین مسائل شهرستان طبس برشمرد و گفت: لازم است که تأمین اعتبار آن با توجه ویژه‌ پیگیری شود و منابع لازم برای تکمیل آن در نظر گرفته شود.

نصیرایی همچنین به فرآیند طولانی ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی بشرویه اشاره کرد و گفت: با اعتبارات خوبی که امسال و سال قبل برای این پروژه تزریق شد ساخت آن به مراحل پایانی خود نزدیک شده است و فهرست تجهیزات مورد نیاز آن نیز به هیات امنای ارزی ارسال شده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز  برای دیوار کشی و محوطه سازی و اجرای سیستم فاضلاب،  هر چه زودتر این بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بعد از ده سال به بهره‌برداری برسد و مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی مهمترین اولویت شهرستان فردوس را مسأله  تصویب کمیسیون ماده ۲۳ برای احداث ساختمان دانشکده برشمرد و گفت: این موضوع از طریق وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری است اما انتقال آزمایشگاه و بهبود بخش جراحی بیمارستان نیازمند تأمین منابع مالی است.

بیشتر بخوانید   نظارت بر نانوایی‌های خراسان جنوبی تشدید می‌شود

نماینده مردم شهرستانهای طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به خرید خوابگاه دانشجویی، از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت و مساعدت وی در  تامین منابع مالی آن قدردانی کرد.

نصیرایی افزود: کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی (ع) سرایان نیز بعد از بازدید مسئولان وزارت بهداشت به شهرستان، سرعت گرفت و مراحل پایانی خود را طی می کند که خواسته شد با تخصیص اعتبار تکمیلی و تامین تجهیزات آن به افتتاح این طرح در چندماه آینده کمک کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها