کمبود 2000 معلم در آموزش و پرورش خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این استان به ۲ هزار نیروی انسانی نیاز دارد و پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی مهم‌ترین چالش استان در زمینه ساماندهی نیروی انسانی است.

به گزارش “پیام خاوران”، محمدعلی واقعی در نشست شورای معاونان این اداره کل که با حضور رئیس مرکز برنامه‌ریزی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: علاوه بر پراکندگی جمعیت، خشکسالی‌ پیاپی و مهاجرت‌های بی‌رویه باعث کاهش جمعیت روستایی و رونق حاشیه‌نشینی در شهرها شده است.

وی گفت: با این وجود فرهنگیان و معلمان دلسوز، مومن و متعهد استان با سعه صدر و تلاش بی‌وقفه مشغول تربیت نسل آینده‌ساز هستند و گواه این مدعا کسب رتبه‌های فراوان در مباحث عقیدتی، علمی و آموزشی توسط دانش‌آموزان دختر و پسر خراسان جنوبی در دوره‌های مختلف تحصیلی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به وجود چهار شهرستان مرزی در این استان اضافه کرد: بیش از ۸ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در نواحی و مناطق مرزی استان تحصیل می‌کنند.

وی از خراسان جنوبی به عنوان دومین استان بیابانی کشور یاد کرد و گفت: از سال ۱۳۹۰ به بعد جمعیت دانش‌آموزی این استان رشد چشمگیری داشته است.

واقعی با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار معلم زن و مرد در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مدارس استان با حداقل نُرم دانش‌آموزی، فعالیت می‌کنند افزود: مهر امسال یک هزار و ۲۰۰ معلم استان بازنشسته شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی یک گام تا جشن پایان گازرسانی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها