یک هزار و ۵۲۹ دانش‌آموز خراسان جنوبی از تحصیل بازماندند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۲۹ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی و از این تعداد ۲۲۴ نفر جذب شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“،محمد زمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آخرین آمار در حال حاضر یک هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم که از این تعداد ۶۳۷ دختر و بقیه پسر هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد این دانش‌آموزان مربوط به دوره ابتدایی از پایه اول تا ششم هستند تصریح کرد: عمده دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مرکز استان و چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: کودکان استثنایی، بیماران صعب‌العلاج، فقر مالی، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، ازدواج زودهنگام، کوچ‌نشینی و مهاجرت به داخل و خارج کشور از مهمترین دلایل بازماندن از تحصیل بوده است.

وی افزود: پراکندگی جمعیت و دوری از مدرسه در برخی نقاط نیز باعث بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل شده است و در اقدام ابتکاری هزار و ۱۰۰ دانش‌آموزی که در آستانه ترک تحصیل بودند با تامین ایاب و ذهاب به تحصیل ادامه دادند.

زمانی اظهار داشت: آن دسته از دانش‌آموزانی که فقر مالی دارند توسط انجمن اولیا و مربیان و خیران کمک مالی می‌شوند که در سال جاری تهیه نوشت‌افزار، پوشاک، کمک مالی و حتی تامین زیرساخت‌های فضای مجازی نظیر تلفن همراه و تبلت صورت گرفته است.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای والدین این دسته از دانش‌آموزان خبر داد و گفت: برگزاری کلاس‌های تقویتی و اردوهای جهادی دانشگاه فرهنگیان برای شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به شهرستان‌ها و برگزاری کارگروه مشترک شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل با حضور دستگاه‌های اجرایی از مهمترین اقدامات در این حوزه بوده است.

بیشتر بخوانید   مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی ایجاد می شود

حدود ۱۸۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی و پیش دبستانی در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها