مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی ایجاد می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ایجاد مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته ۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و جذب کلاس های درس شدند.

به گزارش “پیام خاوران “ محمد علی واقعی در نشست شورای معاونین این اداره کل آموزش و پرورش استان، از ایجاد مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل را در بهارستان علم و ادب در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: بسیاری از کودکان به واسطه فقر مالی، باورهای غلط موجود در خورده فرهنگ ها، بی سرپرستی و یا بدسرپرستی درس و مدرسه را رها کرده و ترک تحصیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته ۵۴۷ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و جذب کلاس های درس شدند، گفت: استفاده از ظرفیت خیرین زمینه ساز شناسایی بیشتر و حضور مجدد کودکان بازمانده از تحصیل در کلاس درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  با بیان اینکه ارتقای سطح مهارت های این کودکان رویکرد دیگر آموزش و پرورش خراسان جنوبی در سال تحصیلی جدید است، ادامه داد: آموزش و پرورش استان به تنهایی نمی تواند در شناسایی، جذب و مهارت آموزی کودکان بازمانده از تحصیل موفق باشد.

واقعی با تاکید بر اینکه برای حل مشکل این کودکان باید خیرین در قالب سازمان‌های مردم نهاد پای کار بیایند، افزود: مجمع حمایت کودکان بازمانده از تحصیل ایجاد می شود.

به گفته وی این مجمع به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سراسر استان با معرفی و شناسایی آموزش‌ و پرورش، خدمات آموزشی و پرورشی در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری از قبیل تهیه لوازم‌التحریر، کیف و کفش ارائه خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اجرایی شدن سند تحول بنیادین راهکار حل مشکلات فرایند تعلیم و تربیت در استان است، گفت: کلیدی‌ترین و مهم‌ترین بخش سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش  نیروی انسانی و معلم است.

بیشتر بخوانید   خدمات غیرحضوری مخابرات خراسان جنوبی جهت کاهش تردد به مراکز مخابراتی

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت استان پس از شیوع کرونا در عرصه های مختلف، عنوان کرد: در این شرایط جنگ تمام‌ عیار اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و بیولوژیکی که نظام سلطه علیه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است، خادمین مردم در آموزش‌ و پرورش استان تلاش می‌کنند تا با حداقل امکانات، بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها