دانش آموزان خراسان جنوبی که واکسن نزده‌اند باید آزمایش کرونا بدهند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزانی که واکسینه نشده‌اند موظف‌اند هر دو هفته آزمایش کرونا بدهند.

به گزارش “پیام خاوران“، رضا یکه‌خانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اطلاعات سلامت دانش آموزان به صورت روزانه باید ثبت شود و مدارس گزارش هفتگی به ادارات مربوطه ارسال کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: مدارس امسال به صورت تدریجی و در سه مرحله از ابتدای مهر تا نیمه دوم آبان حضوری شد.

وی گفت: اگر در یک کلاس تست کرونای دو نفر مثبت شود کل کلاس تا ۱۴ روز باید تعطیل شود و دانش آموزانی هم که واکسینه نشده اند باید هر دو هفته آزمایش کرونا بدهند.

مدارس کمی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در ادامه از انجام نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی مدارس خبر داد.

به گفته شریف زاده گزارشاتی داریم مبنی بر اینکه در برخی مدارس با وجود اینکه دانش آموز علائم کرونا دارد، مسئولین مدرسه تأکید بر حضور او به ویژه در امتحانات دارند.

وی گفت: مستندات نشان می‌دهد دانش آموزانی که واکسن نزده اند، هر دو هفته آزمایش کرونا نمی‌دهند و اصلأ این قانون در مدارس رعایت نمی‌شود.

به گفته شریف زاده سرعت انتشار امیکرون ۱۰ برابر سویه‌های دیگر است و این سویه در کودکان گاها بی علامت است و در صورتی که دستورالعمل‌ها به طور کامل رعایت نشود مدرسه خود می‌تواند یک کانون برای انتشار امیکرون باشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از دانش آموزانی که واکسینه نشده اند خواست هر چه زود‌تر واکسن کرونای خود را تزریق کنند.

منبع: صدا و سیما

بیشتر بخوانید   فوت 5 بیمار کرونایی در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها