۱۲۴ پروژه صنعت برق خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۱۲۴ پروژه صنعت برق در استان خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش” پیام خاوران “  مهدی دادگر در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و تبریک ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: ۱۲۴ پروژه صنعت برق با اعتباری بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان به منظور بهره مندی ۱۹ هزار خانوار در سراسر استان در این ایام به بهره برداری رسید.

وی همچنین از کلنگ زنی یک نیروگاه خورشیدی همزمان با چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: با افتتاح و بهره برداری این نیروگاه و فاز نخست نیروگاه بادی درح، مجموع ظرفیت نیروگاه های خورشیدی و بادی سطح استان به ۳۵ مگاوات خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اجرای پروژه برق رسانی به ۴ روستای جدید در شهرستان های خوسف و سربیشه در دهه فجر امسال، گفت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تعداد روستاهای برق دار استان از پنج روستا در اوایل انقلاب به ۱۶۳۴ روستا در سال ۱۴۰۰ رسیده است و در حال حاضر تمام جمعیت شهری و روستاهای بالای پنج خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

دادگر محرومیت زدایی و توجه ویژه به مناطق محروم را از اهداف انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: تامین برق مسكن محرومین نیز از جمله برنامه ها و اولویت های این شركت بوده كه بخشی از آن در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید.

وی همچنین به اجرای ۴۶ پروژه ترمیم و بازسازی شبکه و ۶۲ پروژه احداث و توسعه شبکه همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۷ پروژه روشنایی معابر در شهرستان های بیرجند،خوسف و فردوس نیز در این ایام به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید   سازوکارهای مهار رشد بی‌رویه مصرف برق| عباس خالدنژاد

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان از بهره برداری از ۶ پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۶۲ کیلومتر در استان در دهه فجر خبرداد و افزود: برای اجرای ۱۲۴ پروژه صنعت برق که نشان از تلاش و مجاهدت های شبانه روزی پرسنل شرکت توزیع برق استان دارد، ۹۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۶۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۷۱ ترانسفورماتور احداث شد.

دادگر تصریح کرد: صنعت برق در استان خراسان جنوبی بعد از انقلاب پیشرفت ها و دستاوردهای شگرفی به همراه داشته است و اقدامات بیشماری جهت خدمت به مردم شریف این استان بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران صورت گرفته است.

وی به  وضعیت شبکه های برق در استان اشاره کرد و ادامه داد: طول خطوط شبکه فشار متوسط در استان از ۱۱۰ کیلومتر در قبل انقلاب به ۱۳۰۰۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۰ و خطوط فشار ضعیف نیز از ۱۶۸ کیلومتر به ۵۹۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان به مقایسه وضعیت برخورداری از نعمت برق در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرداخت و افزود: تعداد مشترکین برق از ۱۶ هزار و ۸۸۷ مشترک در قبل انقلاب به ۳۹۷ هزار و ۱۳۷ مشترک در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

دادگر پیشرفت در بخش صنعت و کشاورزی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: مصرف مشترکین کشاورزی و صنعتی قبل انقلاب به ترتیب ۲و ۰٫۲ درصد کل مصرف بوده که این عدد بعد انقلاب در حوزه کشاورزی به ۳۰ درصد و در بخش صنعت به ۲۱ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید   35 دوربین نظارت تصویری در خراسان جنوبی فعال است

وی تولید برق در استان قبل از انقلاب را منحصر به چند نیروگاه دیزلی با ظرفیت پایین دانست و گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی علاوه بر احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قائن با ظرفیت تولید ۷۱۱٫۷ مگاوات، ۳ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۸ مگاوات و ۴۸۴ نیروگاه خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب به ظرفیت ۵٫۱ مگاوات در استان به بهره برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به تلاش ها و اقدامات صورت گرفته درخصوص برخورداری همه مردم عزیز استان از نعمت برق اشاره کرد و افزود: در همین راستا تعداد ۱۲۰۰ سامانه خورشیدی قابل حمل از محل اعتبارات شرکت توانیر جهت بهره مندی عشایر عزیز استان تهیه که تعداد ۹۶۸ سامانه تاکنون تحویل و مابقی نیز تا پایان سال توزیع خواهد شد.

همچنین علاوه بر این میزان تعداد ۴۵۰ سامانه خورشیدی قابل حمل دیگر نیز از محل ظرفیت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به خانوارهای عشایری تحویل خواهد شد.

دادگر افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در راستای برنامه اعلامی شرکت توانیر طرح ها و برنامه های مختلفی را جهت توسعه برق رسانی، پایداری شبکه، طرح های تحول دیجیتال و هوشمند سازی انجام داده است که از آن جمله می توان به تجهیز و به روزرسانی ناوگان خودرویی شرکت، تجهیز شهرستان های استان به گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک و دور، ارائه خدمات به صورت غیر حضوری ازطریق نرم افزار برق من و سامانه ۱۵۲۱ و سایت شرکت، هوشمند سازی مرکز اتفاقات (طرح هما) و تجهیز شهرستان ها به مولد برق اضطراری اشاره کرد.

بیشتر بخوانید   پیام تسلیت مدیرعامل توزیع برق خراسان جنوبی درپی درگذشت شهادت گونه ۶سیمبان صنعت برق کرمان
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها