عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۵ روستای شهرستان طبس آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از گازرسانی به ۶ روستا و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۳۵ روستای باقیمانده در شهرستان طبس خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدمحمد هاشمی در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۰ پروژه گازرسانی شهرستان طبس اظهار داشت: این پروژه‌ها با هزینه اجرایی و یا اعتبار مورد نیاز ۱۹۳ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: پروژه گازرسانی به ۶ روستای شهرستان طبس در قالب اجرای ۸۰ کیلومتر شبکه توزیع، یک ایستگاه اندازه‌گیری و نصب ۴۰۴ علمک اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه دو روستای گردشگری ازمیغان و خرو طبس نیز به عنوان قطب گردشگری خراسان جنوبی تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند افزود: همزمان با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۵۰۵ خانوار روستایی شهرستان طبس با هزینه اجرایی ۳۵ میلیارد تومان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

هاشمی به بهره‌برداری از پروژه خط انتقال دیهوک خبر داد و گفت: دیهوک به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و دوری از خط انتقال، از طریق CNG گازرسانی می‌شد که با پیگیری‌های متعدد و مساعدت شرکت ملی گاز ایران، پروژه خط انتقال گاز بشرویه به دیهوک به طول ۶۹ کیلومتر و با هزینه اجرایی ۷۲ میلیارد تومان که از ابتدای سال ۹۹ توسط شرکت گاز استان آغاز شد، به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افتتاح پروژه گازرسانی به ۸ واحد صنعتی و تولیدی با هزینه ۳ میلیارد تومان و ۲۸ پروژه مسکن محرومین با هزینه اجرایی یک میلیارد تومان در شهرستان طبس خبر داد.

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین پروژه طرح اقدام مسکن ملی استان در شهرستان طبس افزود: برای اجرای این طرح ۱۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، یک ایستگاه تقلیل فشار و ۷۰۰  علمک گاز با هزینه اجرایی ۱۲٫۵ میلیارد تومان اجرا شده است که ۱۱۰۰ خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید   بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۳۸ پروژه گازرسانی درشهرستان خوسف+عکس

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در ادامه از آغاز عملیات گازرسانی به ۳۵ روستا در شهرستان طبس با اعتبار مورد نیاز ۷۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه در قالب اجرای ۱۱۴ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب ۷۳۷ علمک اجرا می‌شود.

هاشمی از آغاز عملیات گازرسانی به ۱۲ واحد صنعتی و تولیدی در این شهرستان با اعتبار مورد نیاز ۶ میلیارد تومان در قالب اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه توزیع، نصب ۵ ایستگاه اندازه گیری، نصب یک ایستگاه تقلیل فشار و ۶ علمک خبر داد و یادآور شد: تمامی هزینه‌های گازرسانی در استان خراسان جنوبی از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تامین می‌شود.

پایش دمای ادارات دولتی خراسان جنوبی از مرز ۱۱ هزار مورد گذشت

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی همچنین از اجرای مصوبه دولت برای کنترل مصرف گاز در ارگان های دولتی و پایش بیش از ۱۱ هزار ارگان دولتی در استان خبر داد.

هاشمی گفت: با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی، میزان مصرف گاز ادارات و سازمان‌های دولتی استان توسط بازرسان شرکت گاز استان کنترل و پایش می‌شود.

وی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بخشنامه صرفه جویی مصرف که از سوی معاون اول رئیس جمهور صادر شده بود به تمام ادارات و نهادهای دولتی استان ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: مطابق این بخشنامه ادارات و ارگان های دولتی باید در وقت اداری نسبت به رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد) اقدام کنند و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل، سامانه‌های گرمایشی را خاموش کنند.

هاشمی بیان کرد: در راستای انجام این مأموریت، بازرسان شرکت گاز استان با مراجعه منظم و روزانه به ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی نسبت به پایش و کنترل دمای مصرف گاز طبیعی در ادارات (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) اقدام و در صورت عدم رعایت، پس از اخطار کتبی و بازرسی مجدد نسبت به قطع گاز اداراتی كه از مفاد بخشنامه پيروی نمی‌كنند، اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید   9 پروژه گازرسانی در شهرستان فردوس افتتاح یا کلنگ زنی شد

مدیرعامل شرکت گاز استان درباره جزئیات بازدیدها افزود: طی ۱۱ هزار و ۴۰۰ پایش صورت گرفته از اماکن دولتی ۲۳۷ مورد به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف اخطار دریافت کردند.

هاشمی با اعلام اینکه در ایام سرد، تامین گاز پایدار برای بخش خانگی در اولویت است از مدیران ادارات دولتی درخواست کرد تا با رعایت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی یاری رسان شرکت گاز در این امر باشند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها