بازنگری طرح هادی برای ۲۶۷ روستای خراسان جنوبی انجام شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی برای ۱۶۷ روستا انجام شده است گفت: ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تهیه طرح هادی روستاهای استان هزینه شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، قاسم تنها در نشست خبری با بیان اینکه ۱۴ طرح هادی روستایی در دهه فجر افتتاح می‌شود اظهار داشت: تا پایان هفته چندین طرح عمران روستایی در شهرستان‌های درمیان، سربیشه، قاینات و نهبندان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ۶۱ هزار و ۵۵۰ مترمربع اجرای زیرسازی و آسفالت گرم، سه هزار و ۴۰۰ متر جدول گذاری معابر و ۶۰۰ متر مربع سنگفرش و جداره سازی معابر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع  ۱۲ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان هزینه شده است خاطرنشان کرد: هیچ نهادی که عهده‌دار آبادانی روستاها باشد در قبل از انقلاب وجود نداشته بنابراین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امور منحصر به فردی را در ۴۳ سال اخیر انجام داشته است.

تنها با بیان اینکه ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی در سطح یک هزار و ۷۵۲ روستا دارای سکنه استان شناسایی شد اظهار داشت: از محل طرح‌های مختلف ۴۷ هزار و ۴۹۲ واحد تاکنون مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: شاخص استان در بحث مقاوم سازی  ۵۳٫۴ درصد بوده که از میانگین کشوری حدود یک درصد بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز بسیاری از روستاهای مرزی در بحث مقاوم سازی تلاش جدی و لازم نداشته‌اند بیان کرد: خراسان جنوبی زلزله خیز است  و لازم است که رسانه‌ها نیز در تشویق روستاییان به مقاوم سازی تلاش کنند.

دو برابر شدن تسهیلات مسکن روستایی

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های سربیشه و درمیان در بحث مقاوم سازی از نرم کشوری فاصله زیادی دارند یادآور شد: :تسهیلات مسکن روستایی  اکنون  ۱۰۰ میلیون تومان است که امیدواریم به دو برابر افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید   پرواز‌های شرکت هواپیمایی پارس‌ایر از فرودگاه بیرجند باطل شد

تنها با بیان اینکه امسال در بحث تسهیلات مسکن روستایی چهار هزار و ۳۵۰ مورد سهم مصوب استان خراسان جنوبی بوده است خاطر نشان کرد:  تاکنون  ۳ هزار و ۸۶۲ مورد به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۲۱ مورد تاکنون به بانک معرفی و یک هزار و ۷۲۹ مورد هم انعقاد قرار شده است افزود: یک هزار و ۲۶۱ مورد اجرای فنداسیون و ۸۳۱ مورد اجرای اسکلت و سقف داشته‌اند.

تنها با اشاره به اینکه سال ۹۹ بر اساس تفاهم نامه بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و استانداری ۶ هزار واحد مسکن محرومان در استان اختصاص یافت ادامه داد: این مسکن‌ها با تسهیلات ۵۰ میلیون تومان وام و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ساخته می‌شود و تاکنون چهار هزار و ۴۹۱ مورد به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

اجرای طرح هادی برای ۹۱۸ روستا

وی ادامه داد: تاکنون برای  ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار به طور کامل مطالعات انجام و نقشه و طرح هادی آماده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه حتی در ۱۹۳ روستا زیر ۲۰ خانوار هم برای رفاه حال مردم مطالعات تهیه طرح انجام شده یادآور شد: در زمینه اجرای طرح هادی نیز تاکنون برای ۵۸۵ روستا تاکنون عملیات اجرا شده که برخی پروژه‌ها هنوز به اتمام نرسیده است.

تنها با بیان اینکه  ۱۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز در بحث اجرای طرح هادی تاکنون اجرا شده است بیان کرد:  شاخص اجرا در استان به عدد ۶۸ درصد رسیده که از میانگین کشوری ۹ درصد جلوتر هستیم.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی با وزیر بهداشت دیدار کرد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به صدور سند در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت  نیز گفت:  صدور اسناد مالکیت از ابتدای انقلاب تاکنون هشت هزار و ۸۲۰ برگ سند شهری و ۶۶ هزار و ۸۲ برگ سند روستایی بوده و در سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون ۲ هزار و ۱۶۳ جلد سند روستایی و ۹۳۸ جلد سند شهری صادر شده است.

وی با اشاره به به افزایش سه برابر اعتبارات طرح هادی در سال جاری گفت: از همین رو تلاش می‌شود اجرای طرح در روستاهای زیادی آغاز شود.

تنها یادوآور شد: در مجموع تاکنون بافت با ارزش ۴ روستای فورگ، خور، نایبند و چنشت با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بهسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: سال جاری برای تکمیل ۲ روستای چنشت و نایبند ۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

تنها با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون پنج هزار و ۷۸۰ هکتار زمین در سطح روستاهای استان تملک شده است  خاطرنشان کرد: ۵۱۶ هکتار آن از ابتدای سال جاری تملک شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۸۴۸ قطعه زمین از ابتدای انقلاب تا کنون برای احداث مسکن در روستاهای استان واگذار شده است ادامه داد: از ابتدای امسال یک هزار و ۹۰۰ قطعه زمین واگذار شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها