توزیع گوشت سفید و قرمز تنظیم بازار در خراسان جنوبی آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز توزیع گوشت قرمز منجمد وسفید تنظیم بازار از عصر دیروز در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران ” در پی نوسانات قیمت گوشت هفته گذشته بود که با ابلاغ ستاد تنظیم بازار مقرر شد برای آرامش بازار و رفع دغدغه مردم، عرضه گوشت منجمد در بازار آغاز شود.

خبرنگار ما با مراجعه به سطح شهر بیرجند آخرین وضعیت عرضه کالاهای تظیم بازار را جویا شد. این گزارش میدانی حکایت از آن داشت که خبری از توزیع گوشت قرمز گرم و برنج ایرانی تنظیم بازار نبود.

غرفه داران هم گفتند هر مشتری که برای دریافت کالاهای اساسی تنظیم بازار به ما مراجعه می‌کند با شرمندگی می‌گوییم “نداریم”.

قرار بود گوشت گوساله مخلوط با قیمت هر کیلوگرم ۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان و گوشت بره مخلوط با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار تومان توسط سامانه‌ها عرضه شود و گوشت گوساله لاشه با قیمت هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار تومان، گوشت گوساله گرم بسته بندی درجه یک هر کیلوگرم ۱۴۰ هزار تومان،گوشت گوساله چرخ کرده تنظیم بازار هر کیلویی ۱۲۰ هزار تومان، گوشت گوساله بسته بندی هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان و گوشت گوسفندی گرم لاشه با قیمت ۱۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار عرضه شود.

این در حالی بود که در روز سه شنبه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی اعلام کرد از روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه شاهد توزیع گوشت قرمز و برنج تنطیم بازار ایرانی در بازار خواهیم بود اما بازدید میدانی خبرنگار ما در روز گذشته از قصابی‌های سطح شهر بیرجند حکایت از آن دارد که خبری از گوشت تنظیم بازار نبود اما گویا قرار است از عصر امروز در چند مرکز سطح شهر گوشت قرمز منجمد و گوشت سفید تنظیم بازار توزیع شود.

بیشتر بخوانید   مردم خراسان جنوبی 3.9 میلیارد تومان به جشن گلریزان کمک کردند

شهروندی گفت: اگر گوشت‌ و برنج به همان قیمت ثابت عرضه شود خوب است اما فروشندگان محصولاتشان را هر کدام قیمتی که خودشان می‌خواهند به فروش می‌رسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه توزیع گوشت منجمد از عصر روز گذشته در بیرجند آغاز شده است گفت: اینکه گفته می‌شود در خراسان جنوبی در زمینه توزیع گوشت و سایر اقلام تنظیم بازار تاخیر داریم، صحت ندارد و در هیچ استانی تاکنون توزیع گوشت انجام نشده اما در استان خراسان جنوبی تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم که از امروز گوشت توزیع شود.

جعفری افزود: هیچ گونه نگرانی از بابت تامین گوشت قرمز و مرغ نداریم و در صورت نیاز بلافاصله گوشت در بازار توزیع خواهد شد.

وی گفت: سهمیه گوشت منجمد گاو و گوسفندی خراسان جنوبی حدود ۷۰ تن و سهمیه گوشت مرغ ۴۰ تن اعلام شده که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی منجمد ۱۰۵ هزار تومان، گوساله منجمد ۹۹ هزار و ۸۰۰ هزار تومان و مرغ منجمد هم ۲۰ هزار تومان در بازار استان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس ابلاغ از مرکز، توزیع گوشت تنظم بازار از طریق سامانه فروش اینترنتی کالاهای تنظیم بازار خراسان جنوبی خواهد بود، مگر اینکه اعضای کمیسیون تنظیم بازار در استان تصمیمی غیر از این را بگیرند.

جعفری درباره جذب نشدن ۴۰۰ تن سهمیه برنج تنظم بازار استان که در نشست هفته جاری کارگروه تنظیم بازار مطرح شد گفت: این موضوع صحت ندارد و مستندات آن موجود است بنابراین مسئولانی که این خبر را اعلام کردند باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید   7.2 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی رسید/ افزایش 36درصدی اعتبارات عمرانی استان

وی اضافه کرد: براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران ۷۵۰ تن برنج هندی برای ماه‌های بهمن و اسفند به این استان تخصیص پیدا کرده که طبق مصوبه ستاد تنظم بازار خراسان جنوبی باید در اوایل ماه جاری طی ۲ مرحله توزیع می‌شد.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها