خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در خراسان جنوبی ممنوع شد

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی را در استان ممنوع اعلام کرد. 

به گزارش “پیام خاوران“، اسدالله حاتمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود افزود: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تاکید کرد: همشهریان از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی درمعرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند.

حاتمی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در تمام مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت.

سرپرست حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی افزود: شهروندان می‌توانند مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی را  برای  پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها اعلام کنند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   طرح مدیریت پسماند شهر بیرجند تصویب شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها