ضرورت توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در سطح وسیع

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ جنوبی بر ضرورت توزیع اینترنتی کالاهای اساسی در سطح وسیع تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین موهبتی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: از طریق توزیع اینترنتی به وسیله سامانه‌های مربوطه می‌توان به صورت دقیق رصد کرد که کالا چه مسیری را طی کرده و به دست چه کسی رسیده است.

به گفته وی؛ وزارت جهاد کشاورزی در حوزه عرضه کالاهای اساسی، به دنبال گسترش توزیع اینترنتی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ جنوبی با اشاره به این که ذخیره سازی کالاهای اساسی یکی از مهمترین مواردی است که در حوزه تنظیم بازار باید مورد توجه گیرد، تصریح کرد: در این زمینه، خوشبختانه در خراسان‌ جنوبی مشکلی نداریم و تخصیص سهمیه کالاهای اساسی نیز بالاتر از انتظار ما بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف اساسی از تنظیم بازار جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌هاست، متذکر شد: در همین راستا باید نظارت‌ های میدانی را در ۲۵ روز باقیمانده تا پایان سال تقویت کنیم.

موهبتی بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب به منظور توزیع سریع کالاها تأکید کرد و گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که کالاهای اساسی تنها در مراکز شهرستان ها توزیع شود و بقیه مردم از آن بهره‌ای نبرند.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ جنوبی؛ این موضوع هماهنگی و اطلاع رسانی فرمانداران، بخشداران و دهیاران را می‌طلبد.

وی، مشکلات نانوایان را در ادامه جلسه مطرح کرد و اظهار داشت: جهاد کشاورزی می بایست طی ماه جاری، کارگروه ویژه‌ای پیرامون مشکلات نانوایان تشکیل دهد و سخنان و مشکلات این قشر را از نزدیک بشنود.

موهبتی با اشاره به گلایه نانوایان درخصوص قیمت تمام شده نان، تصریح کرد: باید بررسی شود که قیمت تمام شده نان با توجه به هزینه‌های جاری نانوایی ها دقیقاً چقدر است و بعد در کمیته تخصصی و ستاد تنظیم بازار موضوع تغییر قیمت نان مورد ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   تشییع پیکر شهید "محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌ جنوبی ادامه داد: بعد از این بررسی‌ها گزارش حاصله را در اختیار استاندار قرار می‌دهیم و در صورت صلاحدید و نظر مثبت ایشان، در مورد تغییر قیمت نان اقدام می شود.

وی با اشاره به ضرورت بررسی شرایط استان در مقایسه با سایر مناطق در حوزه نان، متذکر شد: نباید به سمتی برویم که اولین استان در زمینه گران کردن قیمت نان باشیم بلکه باید تمام جوانب امر با کار کارشناسی به صورت دقیق لحاظ شود.

موهبتی اظهار داشت: ما نیز نمی‌خواهیم که نانوایان متضرر شده یا از طرق دیگری به جبران هزینه‌های خود بپردازند بلکه بحث ما کار کارشناسی و طی کردن روال مربوطه است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها