پژوهش در جامعه توسعه و تعمیق یابد

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه راه علم، معرفت، ایمان و آگاهی برای بشر است که باید بیشتر توجه شود گفت: پژوهش باید در جامعه توسعه تعمیق یابد.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه پژوهش از اهم مسائل حیات برای بشر است اظهار داشت: در راه تحقیق و پژوهش باید از ظرفیت تمام کسانی که زمینه دارند استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: از فرصتی استثنایی که به برکت خون شهدا در اختیار شماست برای توسعه و تعمیق امور پژوهشی استفاده کنید. در بقیه زمان‌ها چنین فرصتی نبوده یا کم بوده البته افرادی که عاشق این برنامه‌ها بودند روی همه موانع پا گذاشتند و در سخت‌ترین شرایط به مقامات والایی دست یافتند که زندگی آنها پر از کرامت است.

امام جمعه بیرجند گفت: اگر انسان، انسان شود و در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد که در این جایگاه عدل به معنی حقیقی نه تنها عدل اقتصادی ایجاد شود همه امور درست می‌شود.

عبادی بیان کرد: این جهان که پر از ظلم و جور است بالاخره باید به وسیله همین انسان‌ها درست شود، اولین قدمش همین راه هموار شدن راه علم، معرفت، ایمان و آگاهی برای بشر است که از همین جاها شروع می‌شود.

وی گفت: انسان اشرف مخلوقات و مسجود ملائکه می‌شود و هدف از خلقت بشر علم و شناخت است، ارزش هر علمی هم در عین حالی که در زندگی بشر ضرورت دارد اما در معلومش مشخص می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: به برکت خون شهدا دوران‌های سخت و حکومت‌های طاغوت کنار رفته گرچه هنوز ایادی استکبار و طاغوت مشکلات و موانعی ایجاد میی‌نند اما این مشکلات در مقابل مشکلات گذشته ناچیز است، مدیران و اساتید محترم از این فرصت استفاده کنند و امور پژوهشی را توسعه و تعمیق بخشند.

بیشتر بخوانید   برخورد کامیون با پژو يك كشته و 3 مصدوم برجای گذاشت

مسئول پژوهش حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال گذشته ۲۴۴ مقاله به شانزدهمين فراخوان آثار پژوهشی حوزه علميه خراسان ارسال کردیم که از این تعداد ۱۳ مقاله منتخب و شایسته تقدیر و تحسین شد.

 حجت السلام شیدایی گفت: از این تعداد ۲ مقاله مربوط به اساتید و مابقی مربوط به طلاب مدرسه علمیه قاین و مدرسه رضویه و همچنین مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ مسئول پژوهش در مدارس علمیه خواهر و برادر مشغول فعالیت هستند و هشت سال پیش ۱۱ مورد برنامه پژوهشی سالانه داشتیم و اکنون ۱۵۰ تا ۲۰۰ برنامه پژوهشی توسط مدارس علمیه انجام می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: مباحث پژوهشی یکی از مهمترین ارکان فعالیت‌های حوزه علمیه است که در برنامه‌های اصلی و جانبی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام هابیل خسروی با اشاره به اینکه آموزش‌های پژوهش محور، نشست‌های علمی و گارگاه‌های علمی در مدارس حوزه علمیه دنبال می‌شود گفت: حوزه علمیه خراسان نیز در این زمینه و برای تشویق طلبه‌ها به کار پژوهشی و ساماندهی آن فراخوان‌های آثار پژوهشی را هر سال دارند که شانزدهمین فراخوان سال گذشته برگزار و افرادی منتخب و برگزیده شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها