جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبر گرفتار مصیبت شده است

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: جهان اسلام به دلیل فاصله گرفتن از قرآن و سیره پیامبر گرفتار مصیبت شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، مولوی غلام حیدر فاروقی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جهان اسلام به خاطر فاصله گرفتن از قرآن وسیره پیامبر اسلام گرفتار مصیبت و اضطراب شده است اظهار داشت: از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) خلق عظیم، عفو و گذشت بود.

وی بیان کرد: باید مسلمانان تلاش کنند تا با رفتار، گفتار و اخلاق پیامبر (ص) تأسی بجویند و آن حضرت را الگویی برای خود قرار دهند گفت: اگر امروز مسلمانان به سیره پیامبر تمسک می‌جستند ما در جهان اسلام مشکلی نمی‌داشتیم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: امروز به دلیل تبلیغات دشمن و ضعف و ناتوانی، عدم فعالیت جهان اسلام می‌بینم که قرآن و دین اسلام غریب واقع شده است.

مولوی فاروقی گفت: باید اخلاقیات در جامعه اسلامی تقویت شود و در عمل از پیامبر و اهل بیت پیروی کنیم چرا که آن گونه که در روایات هم مطرح شده بیشترین چیزی که سبب می‌شود امت پیامبر به خاطر آن وارد بهشت شوند تقوا و حسن خلق است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه همه علمای دین در بحث جهاد تبیین که مورد تاکید رهبری انقلاب است وظیفه سنگینی بردوش دارند گفت: در مسیر دستیابی به قله‌های معنویت و عدالت و آنچه که اسلام برای ما خواسته است باید گام برداریم هرچند اگر مشکلات و سختی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام مشرفی افزود: اگر بنا باشد که این خود کم‌بینی و کوچک انگاری این عظمت و اعجازی که اسلام برای ما در این کشور و بعد از انقلاب رقم زده بر زبان عالم دین جاری شود به نظرم جفای در حق پیامبر اعظم(ص) خواهد بود.

بیشتر بخوانید   مجموعه ورزشی کارگران اسلامیه شهرستان فردوس همچنان بلاتکلیف!

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها