پذیرش  ۲۵۰ مقاله در شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن زبان و ادب فارسی گفت: در مجموع بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ارسال شد که حدود ۲۵۰ مقاله پذیرش شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، اکبر شایان سرشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقالات مذکور از کشورهای متعدد و همچنین دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تهران، فردوسی مشهد، شیراز، اهواز، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور ارسال شده است.

وی بیان کرد: مقالات ارسال شده طی دو هفته از اول تا ۱۵ بهمن ماه به اهتمام بیش از ۹۰ دارو و ۹ سرداور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری شده است.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن زبان و ادب فارسی اظهار داشت: مقاله‌هایی که بالاترین امتیاز را داشتند برای سخنرانی در روزهای برگزاری انجمن انتخاب و سایر مقاله‌ها نیز برای چاپ آن اقدام شده است.

وی تصریح کرد: فهرست تفصیلی برنامه‌های شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی مشخص و کوشش شده تا در ۶ روز این همایش در بستر فضای مجازی برگزار ‌شود.

شایان سرشت عنوان کرد: لینک گردهمایی نیز در صفحه اصلی دانشگاه بیرجند، فضاهای دیگر شامل سایت و اینستاگرام همایش اطلاع رسانی خواهد شد تا علاقه‌مندان شرکت کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در ۱۶امین گردهمایی بین‌المللی ترویج زبان و ادب فارسی می‌توانند به آدرس https://conf.birjand.ac.ir/tarvij16/ مراجعه کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: مجموعه مقاله‌ها و همچنین صدور گواهی‌ها در روزهای گردهمایی آماده خواهد شد.

وی افزود: برای مقاله‌های خارجی سخنران از کشورهای عربی، اروپایی، منطقه بالکان و شبه قاره داریم لذا این جلسات به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود و در بستر اسکای روم از ۵ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۲  برگزار خواهد شد.

از سال ۱۳۸۳ تاکنون گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی هر سال در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استانی برگزار می‌شود که شانزدهمین مرحله این همایش ۱۴ تا ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۰ و با مشارکت جمعی از دانشجویان، استادان، فرهیختگان و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

بیشتر بخوانید   زیرساخت‌های مخابراتی و برق برای برگزاری انتخابات تقویت شود

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها