امام جمعه بیرجند: توانمندسازی نیازمندان مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: توانمندسازی و اشتغال نیازمندان مورد توجه کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد زیرا کمک‌های موردی در عین حالی که نیاز است اما هدف نیست.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سید علیرضا عبادی در جمع مدیرکل و مدیران ستادی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: مسئله فقر و غنا هم مثل باقی حوادث عالم تحت قانون علت و معلول است اما کمتر به این مسئله توجه شده است.

وی ادامه داد: باید به علت‌های فقر در کشوری غنی مثل ایران توجه شود چون مسئله‌ای عادی نیست و با اسلام و نظام مقدس اسلامی سازگاری ندارد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: فقری به وجود نمی‌آید مگر اینکه غنای بی‌دلیلی برای یک عده فراهم شده باشد که در نظام اسلامی نباید چنین چیزی باشد و مسلم از چارچوب نظام ما خارج است.

وی گفت: اگر جنگ نظامی هشت ساله به ما تحمیل می‌شود یا اگر تروری صورت می‌گیرد و نتیجه آن شهید، جانباز و معلول شدن عده‌ای می‌شود همه حتی عوام می‌دانند که کار دشمن است اما فقرا و مستمندان هم در ترورهای اقتصادی ضربه می‌بینند و برخی خواص حتی متوجه نمی‌شوند که دلایل بیرونی دارد.

عبادی یادآور شد: دشمن از ۲۰۰ سال قبل همه گزینه‌ها را روی میز دارد در ایران وقتی انگلیس حاکم بود مواد غذایی را گرانتر می‌خریدند و مازاد مصرف را در صحرا می‌سوزاندند و ورود غله را از هندوستان و عراق به ایران مانع می‌شدند، در این زمان از ۲۰ میلیون جمعیت ایران ۱۰ میلیون نفر از گرسنگی و بیماری مردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: این برنامه استعماری است که ایرانی باید گرسنه باشد یک آدم بی‌سواد تریاکی را بر ایران مسلط کردند که از همه دزدتر بود و در آن شرایط سخت جامعه ۴۴ هزار روستای ۶ دانگ را از دست مردم به زور گرفت و این غیر از پول و هتل و اشیای گرانبهایی بود که بعد از آن که محمدرضا آنها را به خارج برد و همه تعجب کرده بودند.

بیشتر بخوانید   ۲۰۰ هزار واحد مسکن محرومان و نیازمندان در کشور ساخته می‌شود

وی گفت: استان چهاردهم ایران یعنی بحرین را هدیه کردند، زمین‌های آرارات را به ترکیه دادند، مناطق آب هیرمند را از دست دادند و اینها همه ظلم‌هایی بود که حادث شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: بعد از انقلاب دشمن در برخی منابع تصمیم‌گیری و تصمیم ساز نفوذ کردند و دولت‌هایی که آمدند بر اساس قانون اساسی عمل نکردند و به عنوان دولتمرد اموال مردم را دزدیدند، کارخانه‌ها را تعطیل کردند که اتفاقی عادی نیست.

وی گفت: حقوق نجومی، زمین‌های غصبی و واحدهای تعطیل شده تبدیل به فقر ناخواسته می‌شود البته من و شما هم مقصر بودیم و خواهیم بود زیرا در انتخاب خوب عمل نکردیم که انسان‌های مشکوک آمدند و مجموعه‌ای را مسلط کردند که به وجود آورنده این وضعیت شدند و بعد یارانه ۴۵ هزار تومانی را قصه پر غصه دولت اعتدال می‌دانستند اما پول‌های میلیاردی را به این طرف و آنطرف می‌دادند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: این فقر زاییده من و شما است، تا کی می‌خواهیم اندیشه غرب و انگلیس به ما وصل باشد و اعتقاد داشته باشیم که ترامپ بیاید و کار مردم را درست کند.

وی تاکید کرد: از زمانی که دولت مردمی روی کار آمده به دنبال اشتغال و اتکای به خود هستند پس در امداد باید از برنامه پول دستی به فقرا دادن به سمت توانمندسازی حرکت کنیم زیرا فرد نیازمند به دنبال اشتغال است، دولت توجه به اشتغال دارد سایر دستگاه‌های حمایتی هم باید همراه شوند.

عبادی تصریح کرد: همانطور که دولت به سمت اجرای عدالت پیش می‌رود ما هم باید همراه شویم تا بقای کشور تضمین شود، ایران کشوری غنی و ثروتمند است که اگر چرخ آن بر اساس داشته‌ها فعال شود دیگر فقیری نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید   توزیع یک هزار بسته غذایی در بین نیازمندان از محل موقوفات

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها