۱۷۰ روستای خراسان جنوبی از خدمات ارتباطی بهره‌مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱۷۰ روستای استان با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال از خدمات متنوع ارتباطی بهره‌مند شدند.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف برای توسعه ارتباطات روستایی استان اظهار داشت: با توجه به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات در سطح روستاها از محل اعتبارات این وزارت موسوم به طرح خدمات عمومی اجباری فاوا در حال انجام است.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها توسعه شبکه تلفن همراه، توسعه شبکه اینترنت پرسرعت  و اتصال مراکز و سایست‌ها به شبکه امن و پایدار فیبر نوری در برنامه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در طرح توسعه شبکه تلفن همراه روستاهای استان از ابتدای امسال ۲۹ سایت راه‌اندازی شد که پوشش تلفن همراه را در ۵۱ روستای استان با جمعیتی بیش از ۳۰۰۰ خانوار برقرار کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: در این طرح نیز با راه‌اندازی ۶۰ سایت، ۱۵ هزار خانوار روستایی استان، در بیش از ۱۰۰ روستا، به اینترنت پرسرعت همراه و خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات دسترسی پیدا کردند.

بهی اظهار داشت: در همین راستا با توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها، ۸۰ مدرسه روستایی دیگر نیز که در این روستاها قرار داشتند از طرح هوشمندسازی مدارس بهره‌مند شدند و رقم مدارسی که در خراسان جنوبی از این محل به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند به یک هزار و ۵۰۰ مدرسه رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء کیفیت و پایداری ارتباطات روستایی در قالب توسعه شبکه فیبر نوری گفت: از ابتدای امسال ۳۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی اجرا شد که ۴ سایت تلفن همراه و ۴ مرکز تلفن روستایی را که حدود ۲ هزار خانوار در ۱۰ روستای استان را از سرویس‌های متنوع ارتباطی بهره‌مند می‌کنند به شبکه فیبر نوری متصل کرده است.

بیشتر بخوانید   انقلاب اسلامی، زمینه سازی برای ظهور امام عصر (عج) است

وی یادآور شد: پیش از این نیز حدود ۱۷۵ کیلومتر فیبر نوری در سطح روستاهای استان اجرا شده بود که مجموعا ۳۰ مرکز تلفن و سایت تلفن همراه را به این شبکه متصل کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به تامین اعتبار اجرای تمام پروژه‌های ارتباطی روستایی از محل عتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت متبوع تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های ارتباطی روستایی در خراسان جنوبی طی سال ۱۴۰۰، اعتباری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال از محل مذکور هزینه و اپراتورهای مختلف در اجرای این حجم از پروژه‌ها فعالیت داشته‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها