فعالیت ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از فعالیت ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، اسدالله جلال زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتقاء سطح ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای و مسافران برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها در دستور کار قرار دارد و در این زمینه موارد نظارت مستمر بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی، اماکن بین راهی انجام می‌شود.

وی افزود: این مجتمع‌ها شامل جایگاه سوخت، رستوران، واحدهای تجاری و خدماتی، مسجد یا نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی عمومی است و به گونه‌ای طراحی می‌شود که تمام نیازهای مسافران جاده‌ای را برآورده کرده و نیاز به توقف‌های مکرر برای دریافت هر کدام از خدمات فوق به حداقل برسد و نهایتا باعث افزایش ایمنی راه‌ها شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۳۹ فقره موافقت اصولی تاسیس مجتمع خدماتی و رفاهی جدید نیز برای سرمایه‌گذاران صادر شده که عملیات ساخت ۱۵ مجتمع خدماتی رفاهی از این تعداد آغاز شده‌ است.

جلال زاده یادآورشد: به صورت دوره‌ای از مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نمازخانه‌ها سرویس‌های بهداشتی موجود در جایگاه‌های سوخت منفرد، رستوران‌ها، واحد‌های اقامتی و پذیرایی بین راهی بازدید به عمل می‌آید.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی درباره اشتغال‌زایی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی تصریح کرد: مجوزهای این مجتمع‌ها در چهار درجه با توجه به وسعت و امکانات مجتمع درجه‌بندی می‌شود و هر مجتمع بسته به درجه آن برای ۲۰ تا ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ تا ۴۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند که با توجه به ماهیت و محل قرارگیری مجتمع‌ها عمدتا از نوع اشتغال روستایی است.

جلال زاده خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ، جهت ارتباط مستقیم با سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   تولید علوفه در خراسان جنوبی 95 درصد کاهش یافت

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها