آماده باش ۲۰ تیم آتش نشانی بیرجند در چهارشنبه آخر سال

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند از آماده باش ۲۰ تیم آتش نشانی در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، علی حیاتی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با هنجارشکنان چهارشنبه آخر سال در استان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شود گفت: خودروهای قانون شکن در شب چهارشنبه آخر سال تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شوند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند افزود:  ۱۰۰ نیروی آتش نشان در قالب ۶ تیم عملیات ثابت و ۱۴ تیم سیار در شب چهارشنبه آخر سال آماده باش کامل هستند.

حیاتی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵۵ مورد حریق در بیرجند به وقوع پیوسته و حوادث مختلف تجاری و مسکونی و تصادف هم داشتیم.

 وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ ایمنی یکی از مهمترین راه‌ها جهت کاهش و پیشگیری از حوادث است ادامه داد: از ابتدای امسال ۸۲۳ مورد پروانه ساختمانی از سازمان آتش نشانی صادر شده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بیرجند وجود پهنه وسیع بافت فرسوده این شهر است و ایمن سازی این پهنه مستلزم همت و کار علمی و عملی است و رسیدگی به اماکن پرخطر در شهر یکی از دغدغه‌ها است.

حیاتی اظهار داشت: به حدود ۷۰ صنف که ضایعات و مواد قابل اشتعال در خارج از مغازه خود نگهداری می‌کنند ابلاغ حضوری و کتبی ارسال شده است.

وی افزود: تانکرهای حامل سوخت که در توقف‌گاه‌ها به صورت غیرمجاز پارک می‌کنند شناسایی و جهت برخورد به پلیس راهور اطلاع رسانی می‌شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: در سال جاری ۶۰ درصد از ساختمان‌های عمومی و اداری مورد بازدید قرار گرفتند که تعدادی از این ساختمان‌ها نواقص خود را برطرف کردند و تاییدیه ایمنی گرفتند و برخی دیگر در حال برطرف کردن نواقص هستند.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: روستای گردشگری نای بند را متحول می کنیم

حیاتی بیان کرد: بازار مرکزی و جایگاه‌های سوخت بیرجند یکی از دغدغه‌های ماست اما تاکنون به نتیجه مطلوبی در زمینه بازار نرسیدیم و برای ایمنی بازار نیاز به همکاری اصناف است.

وی گفت: تمام جایگاه‌های سوخت بیرجند به صورت ۱۰۰ درصدی نواقص زیادی دارند و استانداردهای ملی ندارند و متاسفانه شرکت نفت و اتحادیه سوخت داران تاکنون از این مسئولیت سر باز زده و هیچ مسئولیت قبول نمی‌کنند و  درخواست پلمپ یکی از جایگاه‌ها که احساس نا ایمنی بیشتر شده به دادستان فرستاده شده و پیگیر پلمپ آن هستیم.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها