توزیع سیب زمینی تنظیم بازار از امروز در بیرجند آغاز شد

درپی نوسانات قیمت سیب زمینی، 200 تن سیب زمینی تنظیم بازار با قیمت 9 هزار تومان از امروز در بیرجند عرضه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، از چند ماه گذشته که روند افزایش قیمت سیب زمینی در بیرجند شکل گرفته، خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی بارها و بارها گلایه مردم از افزایش قیمت سیب زمینی را به صورت گزارش منتشر کرده است.

در حالی که مردم از روند افزایشی قیمت سیب زمینی گلایه‌مندند بودند مسئولان پاسخ می‌دادند که در حال حاضر سیب زمینی تنها از جیرفت تأمین می‌شود و یک شهر به تنهایی جوابگوی تامین نیاز کشور نیست به همین سبب قیمت این محصول افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه میوه تره بار شهرداری بیرجند نیز معتقد است بعد از بارندگی‌های دی ماه بازار سیب زمینی با کمبود مواجه شد و قیمت آن روز به روز افزایش یافت.

حیدری گفت: به طور کلی هم اکنون بازار میوه در شهرستان راکد است و میزان فروش نسبت به مدت مشابه پارسال با کاهش رو به رو است.

این در حالی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز توزیع سیب زمینی تنظیم بازار با قیمت 9 هزار تومان در بیرجند خبر داد.

جعفری با بیان اینکه از امروز 200 تن سیب زمینی با قمت هر کیلو 9 هزار تومان در مرکز استان توزیع می‌شود گفت: در پی افزایش قیمت سیب زمینی، توزیع این محصول با نرخ تنظیم بازار در دستور کار قرار گرفت که از امروز در حال انجام است.

وی ادامه داد: سیب زمینی با نرخ تنظیم بازار در محل انبارهای مدیریت تعاون روستایی جنب اداره امور عشایری استان در بیرجند توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به محصولات گلخانه‌ای در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 92.5 هکتار از اراضی استان زیرکشت محصولات گلخانه‌ای قرار دارد و سالانه 16 هزار تن انواع گیاهان گلخانه‌ای برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید   تخصیص اعتبارات در بیرجند نگاه ویژه‌ای می‌طلبد

وی با بیان اینکه امسال کشت نشا انجام شده در مجتمع‌های گلخانه و خارج از مجتمع 4.5 میلیون نشا بوده است که ۵۰۰ هزار نشاء انواع گیاهان زینتی و 4 میلیون نشاء دارویی  بوده است گفت: در صورت همکاری بانک کشاورزی و منابع آب در سال آینده فاز دوم و سوم مجتمع گلخانه‌ای در استان عملی خواهد شد.

جعفری پیش بینی کرد از سال آینده ۱۰ هکتار دیگر از اراضی استان به گیاهان گلخانه‌ای اختصاص یابد تا سطح زیرکشت آن افزایش یابد.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها