کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌های تصادفات در خراسان جنوبی

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان جنوبی از برقراری بیش از ۱۷ هزار تماس امدادخواهی با اورژانس ۱۱۵ و انجام بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ ماموریت فوریت‌های پزشکی در استان در طی طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدمحمدرضا حسینی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح در سطح استان خراسان جنوبی با آماده باش تمام بیمارستانها و تاکید بر ارائه خدمات به بیماران اورژانسی سطح ۱ و ۲ و با استفاده از ۲۲ پایگاه شهری و ۶۱ پایگاه جاده‌ای با ۸۳ دستگاه آمبولانس فعال، ۴۵ دستگاه آمبولانس پشتیبان، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و همچنین دو فروند بالگرد اورژانس هوایی در طی ۱۹ شبانه روز انجام شد.

وی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ۱۴ فروردین کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان به ۷ هزار و ۳۶۳ ماموریت امدادرسانی اعزام شدند که از مجموع آنها، ۶ هزار و ۵۳۰ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۸۳۳ مورد حوادث ترافیکی بود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزدر این مدت ۱۷ هزار و ۴۶ تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان برقرار شد.

وی یادآور شد: آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای در طی طرح سلامت نوروزی به جهت یاداوری مخاطرات سفر و کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومین احتمالی در دو شیفت صبح و عصر در حاشیه امن جاده استقرار داشتند و توسط تیم‌های نظارتی از تمام پایگاه‌های اورژانس استان بازدید و با اهدای لوح از همکاران تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   افزایش دو برابری تصادفات در ایام نوروز/ جاده‌های که شادی عید را به عزا تبدیل می‌کنند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها