پایگاه انتقال خون شهرستان فردوس تبدیل به پایگاه شبانه روزی می‌شود

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل مرکز انتقال خون شهرستان فرودس به یک پایگاه شبانه‌روزی خواهیم بود.

به گزارش ” پیام خاوران“، کامبیز مهدیزاده در بازدید از پایگاه انتقال خون شهرستان فردوس از فعالیت این مرکز ابراز امیدواری کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد تبدیل این مرکز به یک پایگاه شبانه‌روزی خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در این بازدید گزارشی از عملکرد آن سازمان ارائه و درخصوص همکاری ادارات و نهادها در اجرای امر خداپسندانه اهدای خون تاکید کرد.

مهدی زاده از مردم درخواست کرد اهدای خون و نذر سلامتی خود را به شب‌های قدر موکول نکنند.

وی عنوان کرد: از آغاز تعطیلات نوروز امسال ۷۸۶ نفر در خراسان‌جنوبی برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده که از این تعداد ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که شامل ۶۲۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی تصریح کرد: پنج مرکز خونگیری در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین فعالیت می‌کنند که مرکز قائم بیرجند از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعال بوده و مرکز اهدای خون ابوذر بیرجند نیز در روزهای زوج از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: مرکز خونگیری قاین روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰، مرکز اهدای خون فردوس نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و مرکز خونگیری طبس در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد، پذیرای اهداکنندگان خون است.

فرماندار فردوس نیز در این بازدید گفت: با توجه به موقعیت حساس شهرستان فردوس و قرار گرفتن آن در مسیر تردد بالای چند استان به سمت مشهدالرضا و استقبال خوب مردم از اقدام خداپسندانه اهدای خون ، راه اندازی پایگاه انتقال خون شبانه‌روزی جز اقدامات ضروری محسوب شده که منفعت این امر حتی شامل شهرهای همجوار نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید   اشتغال ۷۰۸ زندانی در زندان‌های خراسان جنوبی

روشن ادامه داد: سنت نیکو و پسندیده اهدای خون در بین مردم دارالمومنین فردوس نهادیه شده اما باید برای این امر بازهم فرهنگسازی کرد و در راستای تبدیل این مرکز به پایگاه شبانه‌روزی مجموعه فرمانداری فردوس آماده هر گونه مساعدت و همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها