لزوم ارائه طرح برای به حداقل رساندن علل وقوع جرم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیاز است برای به حداقل رساندن علل وقوع جرم در کنار مسئولین، جمعیتی با طرح و ایده کار و مطالبه کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله عبادی در دیدار با اعضای هیأت امنای ستاد دیه استان اظهار کرد: نمونه کار خیر  ستاد دیه از مصادیق آیات مبارکه «وَمَا أَدْرَاكَ مَا الْعَقَبَةُ، فَكُّ رَقَبَةٍ، أَوْ إِطْعَامٌ فِي يَوْمٍ ذِي مَسْغَبَةٍ؛ و چگونه توان دانست که آن عقبه (تکلیف و ایمان) چیست؟ آن بنده (در راه خدا) آزاد کردن است، و طعام دادن در روز قحطی و گرسنگی است.»

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دوران عمر یک فرصتی است، گفت: خوش بحال کسانی است که حداکثر استفاده را می کنند، بین دو نوع عمل فاصله زیادی است، عملی که لذتش تمام می شود و عقوبتش باقی می ماند و عملی که زحمتش تمام می شود و اجرش باقی می ماند.

وی ادامه داد: مطالب خیر مسئله ای نیست که در یک گزارش خلاصه شود، گزارش جبنه کمی دارد اما جنبه کیفی را ملائکه خدا محاسبه می کنند، خدمت به نوع انسان خوشحال کردن قلب یک انسان با زبان گفته می شود درحالی که در مقابل تعمیر کعبه معظمه با همه ی حرمتش اما قلب شکسته یک انسان را خوشحال کردن ثواب بالاتری دارد.

عبادی افزود: بر خلاف پندارهای یک عده ای در بیرون یا داخل ایران شرایط به گونه ای رقم خورد که در داخل کشور، منطقه و جهان که دست قدرت الهی آن را رقم زد تا به یک هماهنگی برسیم، در قدیم شرایط جامعه به صورتی رقم می خورد که افراد به سمت گناه بلغزند و نتیجه آن زندانی شدن افراد بود، در پاسخ به این مطالبات نیز مسئولین مربوطه  می گفتند «ما که نمی توانیم مردم را به زور به بهشت ببریم.»

بیشتر بخوانید   شرکت دانش بنیان تروند زعفران قاین نخستین تولید کننده اکسترکت زعفران به روش اولتراسونیک در ایران

امام جمعه بیرجند بیان کرد: لغزشگاه هایی که مردم را به جهنم می برد زمانی ایجاد می شود که چرخ های اقتصاد را فلج کنند و یک عده پول های بی حساب کتاب را بدزدند و عده ای هم برای هزینه های حداقل زندگی خود بمانند، حاصل کارش اینگونه می شود، به طوری که برخی مسئولین نیز صحبت میکردند که گویی مسئولین نیستند.

وی گفت: امروز باید به کیفیتی برای پیشگیری از علت جرم و ساختار مجرمین و نتیجه زندان ها تلاشی شود به نحوی که از نظر مسائل فرهنگی، انتظامی و در مسائل شغل و اقتصاد که در قانون نیز دیده شده ایجاب می کند در این بازه آن علت ها تعقیب شود و راندمان آنها بدست آید و به سمتی برویم که در طی یک زمان تعیین شده پیش بینی کنیم آمار و ارقام جرم های عمدی و شبه عمد برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان افزود: نیاز است یک جمعیتی در کنار مسئولین در مبارزه با علل انحراف به صورت جدی‌تر با  طرح و پیشنهاد به همراه مطالبه حرکت کنند و اهداف کوتاه، میان و بلند مدت داشته باشد که به حداقل ممکن افرادی که استحقاق زندان پیدا می کنند، برسند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها