فعالیت پنج مرکز اهدای خون در خراسان جنوبی/مردم اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی گفت: در حال حاضرپنج مرکز اهدای خون در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و قاین فعال واماده ارائه خدمات به اهداکنندگان گرامی است.

به گزارش ” پیام خاوران “کامبیز مهدی‌زاده با اعلام این خبر به در بازدید از مرکز خون گیری قائم بیرجند اظهار داشت : مرکز قائم بیرجند از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از افطار نیز از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعال بوده و مرکز اهدای خون ابوذر بیرجند نیز در روزهای زوج از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: مرکز اهدای خون قاین روزهای دوشنبه و پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰، مرکز اهدای خون فردوس نیز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳:۳۰ و مرکز اهدای خون طبس در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲۰ تا ۰۰:۳۰ بامداد، پذیرای اهداکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی از مردم واهدای کنندگان گرامی خواست تنها اهدای خون و نذر سلامتی خود را به شب‌های قدر موکول نکنند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز امسال ۷۸۶ نفر در خراسان‌جنوبی برای اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کردند افزود: از این تعداد ۶۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند که شامل ۶۲۴ نفر مرد و ۴۲ نفر زن هستند.

وی با بیان اشاره به اینکه از این تعداد ۱۵۱ نفر باسابقه، ۴۱۳ نفر اهداکننده مستمر و ۶.۳ درصد بانوان هستند، افزود: در ایام نوروز سال گذشته ۵۸۶ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری این استان مراجعه کرده و ۴۸۹ نفر موفق به اهدا شده بودند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌ جنوبی اظهارکرد: میزان اهدای خون طی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۶ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید   درسهایی از سیلی سیلاب !

مهدی زاده با اشاره به استقبال اهداکنندگان به اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از هم استانی‌ها خواست تنها اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکرده و در تمام شب‌های ماه رمضان اهداکننده باشند تا با مشکل کمبود فرآورده‌های خونی مواجه نشویم.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها