استاندارخراسان جنوبی تأکید کرد:موزه دفاع مقدس، آبروی هر استان است

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: موزه دفاع مقدس که نقش یک منطقه را در جریان جنگ تحمیلی به نمایش می گذارد، آبروی هر استان است.

به گزارش ” پیام خاوران “؛ دکتر قناعت باتأکید بر این مطلب در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس باید به بهترین و زیباترین شکل ممکن احداث شود تا با ظاهری شکیل و مناسب بتواند مخاطبین زیادی را به خود جذب کند.

وی متذکر شد: دفاع مقدس نباید برای نسل جدید به فراموشی سپرده شود بلکه جوانان و نوجوانان ما باید از رشادت های رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی آگاه شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روند اجرای مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز استان، تصریح نمود: بررسی ها نشان می دهد از حیث ساخت این مجموعه، عقب ماندگی های سنتی داریم که اصلاً شایسته نیست .

قناعت متذکر شد: برای شتاب بخشیدن به روند اجرای کار و جبران این تأخیر، همه دستگاه ها باید پای کار بیایند و کمک کنند تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

وی در ادامه با ورود به دستور کار بعدی جلسه، به ۱۱ یادمان شهدای گمنام در دست ساخت در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در هر مجموعه ای که شهید گمنامی مدفون است، آن دستگاه مکلف به ساخت یادمان و حفظ شأن شهید می باشد.

به گفته وی؛ در جلسه ویژه ای با حضور معاونت های مرتبط در استانداری و دستگاه های متولی برای تکمیل صددرصدی و اتمام یادمان های در دست اقدام تا پایان سال جاری ،برنامه ریزی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی سپس به موضوع تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان ورود کرد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس،به عنوان یک موضوع تخصصی، شناسنامه و تاریخ ضبط و ثبت شده استان می باشد.

بیشتر بخوانید   ۸۰۰ برنامه فرهنگی و هنری دهه فجر در مساجد خراسان جنوبی برگزار می شود

قناعت با تأکید بر این که در بحث تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی، از دیگر استان ها عقب تریم، تصریح نمود: لازم است کمیته های ذیل مجموعه فعال تر شوند تا کار تدوین دانشنامه، بیش از این به تعویق نیفتد.

وی به استفاده از تجربیات دیگر استان ها در بحث تأمین منابع مالی و جمع آوری مدارک مورد نیاز تأکید کرد و متذکر شد: با عنایت به این که خیلی از راویان دفاع مقدس از دنیا رفته اند و دیگر در جمع ما نیستند باید فرصت حضور راویان حاضر را مغتنم بشمریم و کار را شتاب ببخشیم.

به گفته وی؛ برای خراسان جنوبی با این پشتوانه غنی و قوی در دفاع مقدس و با وجود دو هزار شهید زیبنده نیست که کتاب مرجعی در زمینه دفاع مقدس نداشته باشد.

بر اساس گزارش های ارائه شده در این جلسه، تاکنون ۳۱۵ هزار برگ سند مکتوب و ۵ هزار ساعت مصاحبه در راستای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها