مراسم سالروز  شکست آمریکا در صحرای طبس در مسجد شکر برگزار می‌شود

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: مراسم ۵ اردیبهشت ماه با سخنرانی استاندار در محل مسجد شکر طبس برگزار می‌شود و برنامه محوری نیز در حسینیه جماران صبح روز چهارم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، سیدمحمدرضا طالبی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با موضوع  مراسم سالروز  شکست آمریکا در صحرای طبس اظهار داشت: نصرت، امداد و نجات الهی در طول ۸  سال دفاع مقدس،کودتای نوژه و…  نشان دهنده آن است که نظام و  انقلاب ما الهی است و بر پایه آموره های دینی بنا شده و خداوند پشتیبان این نظام و انقلاب است.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تسخیر لانه  جاسوسی توسط نیروهای انقلاب و گروگانگیری آمریکایی‌ها در داخل ایران اسلامی نوپا، اقدام بسار بزرگ و تاریخی بود  که در ابتدای انقلاب صورت گرفت و حضرت امام خمینی (ره) از  آن به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به دنبال آزادسازی گروگان‌های واقعه ۱۳ آبان بودند و برای این منظور از ظرفیت صحرای طبس استفاده کردند تا از این مسیر به سمت تهران بروند و نسبت به آزاد سازی گروگان هایشان اقدام کنند تصریح کرد: این در حالی بود که در آن مقطع در ابتدای انقلاب اسلامی، ارتش ما  از هم گسیخته بود و سپاه و بسیج هم هنوز از انسجام کافی برخوردار نبود.

طالبی گفت: امداد الهی همانطور که با ریگ‌های داغ  خود، کعبه را از  حمله سپاه  ابرهه حفظ کرد نظام اسلامی را نیز با شن‌ها که مأمور خداوند بودند محافظت کرد و آمریکایی‌ها به تعبیر خودشان هرگز فکر نمی‌کردند در چنین جهنمی  گرفتار شوند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: مراسم ۵ اردیبهشت ماه ازساعت  ۱۷ الی ۱۹ با سخنرانی استاندار و با حضور خانواده معظم  شهدا در محل مسجد شکر و برنامه محوری حسینیه جماران نیز صبح روز چهارم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید   ارتقای سطح دانش پزشکی کشور از برکات نظام جمهوری اسلامی است

جمع‌آوری ۳۱۵ هزار سند برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: خراسان جنوبی جزو پنج استان فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است که امیدواریم با توجه به اعتبار مصوب بتوانیم ساخت این مرکز فرهنگی که بیانگر نقش مردم خراسان جنوبی در دفاع مقدس است را به سرانجام برسانیم.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی گفت: در زمینه دانشنامه استانی دفاع مقدس  تاکنون یک هزار و ۸۶۰ مدخل در استان شناسایی شده که ۶۰۰ مدخل به‌صورت کشوری به تصویب رسیده است.

وی افزود: در راستای تدوین دانشنامه ۳۱۵ هزار سند جمع‌آوری و ۵۱ هزار ساعت مصاحبه انجام شده، اما از آنجا که همه دستگاه‌های خراسان جنوبی مدخل دفاع مقدس هستند باید نسبت به جمع‌آوری اسناد توجه بیشتری داشته باشند تا در آینده نه چندان دور شاهد تدوین سند دفاع مقدس استان باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها