نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی: کشاورز باید از دست‌رنج خود سود ببرد

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: تولید، عرضه و خریداری کالا باید براساس برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد تا کشاورز از دست‌رنج خود سود ببرد.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان با بیان اینکه دولت باید اقلام مورد نیاز مردم را در دسترس قرار دهد اظهار داشت: جهاد کشاورزی از مهم‌ترین وزارتخانه‌هایی است که می‌تواند در بیمه کردن انقلاب نسبت به انواع و اقسام نیازهای مردم که منجر به رضایت و دعای خیر مردم شود نقش داشته باشد.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه امروز انگیزه برای خدمت به اسلام و خدمت به مردم، کار و تلاش فراهم شده است گفت: مهمترین آرمان ما در انقلاب اجرای عدالت است و برخی به گونه‌ای عمل کردند که سبب شرمندگی است.

عبادی با بیان اینکه رهبری هرسال با انتخاب عناوین مختلف چراغ راه را مشخص می‌کنند که امسال هم تاکید کردند در حد شعار نماند تا شاهد تولید دانش بنیان و اشتغال باشیم گفت: با شرایطی که در کشور پیش آمده و هماهنگی خاص بین قوای سه گانه قانون اساسی و هماهنگی و حضور مردم که بعد از آزمون و خطاهای چهل ساله خدای متعال به ما عنایت کرده تجربه‌‌های شیرین و تلخ نیروهای کاردان و مجرب تربیت کرده است.

وی با اشاره به عدم تناسب تولید و عرضه و تقاضا، تصریح کرد: در سالهای قبل گاهی بدون برنامه ریزی برخی محصولات مثل پیاز و سیب زمینی و حتی جوجه‌های یک روزه تولید شد اما با بولدزر آن را نابود کردند که نباید شاهد این گونه مسائل باشیم.

پشم گوسفند در خراسان جنوبی فرآوری می‌شود

مهدی جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اشاره به خریداری ۱۷ هزار راس دام از عشایر استان اظهار داشت: تاکنون ۸۰ هزار راس دام عشایری برای نهاده خریداری شده است.

بیشتر بخوانید   بلندترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در قاین به اهتزاز درآمد/ مراسم گرامیداشت روز شهرستان قاینات برگزار شد

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تخم مرغ نطفه دار در استان تامین شده است افزود: این امر سبب شد تا قیمت تخم مرغ و مرغ در استان افزایش نیابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: متأسفانه در حوزه آرد با خروج آن از مرزهای کشور در آینده شاهد افزایش قیمت آرد خواهیم بود.

جعفری افزود: در ۴۰ سال گذشته سه درصد اراضی کشاورزی استان از مجموع ۱۴ هزار از۴۸۲ هزار هکتار سنددار شده بود اما برنامه وزارت جهاد کشاورزی در پایان چهار ساله دولت سیزدهم این بوده تمامی اراضی کشاورزی سنددار شود و بتوانیم جشن سنددار شدن را بگیریم.

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد اراضی ملی کاداستر در خراسان جنوبی به نام دولت صادر شده که خراسان جنوبی در این حوزه جزو استان‌های پیشرو در کشور است ادامه داد: در حوزه کمیسیون‌های واگذاری، تمامی کمیسیون‌ها را به روز کردیم تا مردم وسرمایه گذاران معطل نمانند و در این حوزه دچار غفلت نشویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مورد کشت قراردادی به سبب حوادثی که در روسیه و اوکراین اتفاق افتاد و پیش‌بینی‌هایی که مورد تأمین علوفه دام در استان داشته‌ایم از برج سه که این کشت آغاز می‌شود ۲ هزار هکتار از اراضی استان را در قالب کشت قراردادی در اختیار دامداران، اتحادیه‌ها، کشاورزان و صندوق حمایت از بخش کشاورزی با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان قرار داده تا در این زمینه در استان مشکلی نداشته باشیم.

جعفری ادامه داد: در حوزه کشت پنبه، گیاهان دارویی و گیاهان روغنی ورود به کشت قراردادی کرده‌ایم که سال به سال سطح زیرکشت در حوزه زراعی و باغی در کشت قراردادی و این بستر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید   15 برند در حوزه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی معرفی شد

وی به برگزاری نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی شرق کشور اشاره کرد و افزود: از هیئت تجاری افغانستان برای بازدید از این نمایشگاه دعوت و رایزنی شده تا در حوزه‌هایی که امکان‌پذیر بوده بتوانیم با این کشور مراودات تجاری داشته باشیم که امیدواریم در آینده نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به عملکرد حوزه دامپزشکی استان اشاره داشت و گفت: روند تکمیل احداث پروژه آزمایشگاه دامپزشکی تخصصی شتر در شرق کشور با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام بوده و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰ درصد باقیمانده این پروژه لازم بوده که امیداریم با تأمین آن در سال اول فعالیت دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها