۱۸ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از صدور ۱۸ پروانه بهره‌برداری تأسیسات گردشگری در سال گذشته خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن رمضانی در حاشیه بازدید از مجتمع‌های گردشگری شهرستان بیرجند اظهار داشت: سال گذشته ۱۸ پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری شامل ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲ رستوران بین‌راهی و ۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: ۴۶ پروانه بهره‌برداری نیز در این مدت تمدید شده که شامل ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۲ مهمان‌پذیر و ۴ دفتر خدمات مسافرتی بوده است.

رمضانی، آموزش را یکی از اولویت‌های این ادازره کل برشمرد و افزود: ۷ دوره آموزشی و توانمندسازی فعالان و شاغلان تأسیسات گردشگری و جوامع روستایی در سراسر استان با سرفصل‌های متنوع مرتبط با حوزه شغلی برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ موافقت‌نامه اصولی برای تأسیسات گردشگری در سال گذشته از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی صادر شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز از ابلاغ ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی و اعتبارات سفر ریاست جمهور به خراسان جنوبی برای کاروانسرا‌ها و موزه‌های استان خبر داد.

علی شریعتی منش گفت: از این رقم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی است که برای کاروانسرا‌هایی که گزینه ثبت جهانی هستند ابلاغ شد.

وی افزود: این اعتبار برای مرمت و بازسازی کاروانسرا‌های چهل پایه، خان و ده محمد طبس و کاروانسرای سرایان ابلاغ شده است که این کاروانسرا‌ها جزو گزینه‌های ثبت جهانی در یونسکو هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین از ابلاغ ۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: این اعتبار برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و مرمت، تجهیز و بازسازی موزه‌های بیرجند، سرایان، فردوس، قاینات، طبس و نهبندان هزینه خواهد شد.

بیشتر بخوانید   عدم معرفی پتانسیل های گردشگری ضعفی برای خراسان جنوبی است

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها