تکمیل مجتمع گلخانه‌ای ماژان؛ نیازمند ۳۵ میلیارد تومان اعتبار است

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: مجتمع گلخانه ای ماژان در دو فاز با ۷۵ هکتار مساحت برای تکمیل فاز اول این مجتع گلخانه ای ۳۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد علی ایمانی در بازدید از مجتمع گلخانه ای محمدیه شهرستان با بیان اینکه با خشکسالی های چندین ساله استفاده از مجتمع گلخانه ای برای توسعه کشاورزی بسیار اهمیت دارد که نیازمند توجه ویژه ای است.

وی گفت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری حضور دانش های بنیان برای توسعه کشت های گلخانه ای بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم در این رسته حضوری فعال داشته باشند.

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار کرد: فاز دوم مجتمع گلخانه ای محمدیه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار موافقت های اولیه اخذ شده است و امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شود.

ایمانی تصریح کرد: تعداد ۵۴ واحد در مجتمع گلخانه ای محمدیه جانمایی شده است که از این تعداد ۴۱ واحد فعال و ۱۳ واحد در دست احداث است که به زودی وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تاکنون ده لیتر بر ثانیه مجوز برداشت آب برای این گلخانه ها اخذ شده است و با راه اندازی کامل برای تامین آب پیگیری های لازم در دست اقدام می باشد.

سرپرست فرمانداری خوسف خاطرنشان کرد: در سفر ریاست محترم جمهور به استان خراسان جنوبی مبلغ ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیز و راه ندازی گلخانه ها در نظر گرفته شده است که با نگاه ویژه استاندار محترم پیگیری لازم برای تخصیص مبلغ قابل توجهی برای راه اندازی مجتمع گلخانه ای ماژان و محمدیه اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: خوسف به دلیل نزدیکی به مرکز استان میتواند در جهت توسعه گلخانه ها توجه خاصی قرار بگیرد و سرمایه گذاران مختلفی برای ورد به شهرستان و سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

بیشتر بخوانید   پیوند آسمانی ۳ زوج بیرجندی در زیر پرچم سبز حرم رضوی

ایمانی ادامه داد: پیگیری جهت حمایت بنیاد علوی برای توسعه کشت های گلخانه ها در دست اقدام است که این موضوع نیز می تواند در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان بسیار مفید باشد.

سرپرست فرماندری خوسف با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند و شغل اصلی آنها کشاورزی و دامداری است و با این کمبود منابع ابی لازم است توسعه کشت گلخانه ای مورد توجه قرار بگیرد که در دولت سیزدهم این موضوع از اولویت های کاری دستگاه های کشاورزی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها