معاون کمیته امداد: مراکز نیکوکاری به دنبال توانمندسازی نیازمندان باشند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مراکز نیکوکاری، مرکز توزیع معیشت نباشند بلکه به دنبال توانمندسازی نیازمندان باشند.

به گزارش “پیام خاوران“، حبیب‌الله آسوده ظهر امروز در آیین تجلیل از خیران و نیکوکاران خراسان جنوبی اظهار داشت: کمیته امداد هر ساله جشن‌های نیکوکاری را در اواخر سال برگزار می‌کند و فرهنگ خیر و احسان ترویج داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این معطوف به کار خیر و شادی‌های خانواده‌ها در آستانه سال نو است گفت: وظیفه حمایت از بخشی جامعه نداریم بلکه وظیفه نوکری از تمام جامعه را داریم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: استعدادهای ایران اسلامی به دلیل نبود مسائل مالی نباید نابود شوند و ترک تحصیل کنند و کمیته امداد از عموم مردم برای کار خیر دعوت می‌کند و عدالت در انفاق در اولویت کمیته امداد است.

آسوده گفت: کمیته امداد از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان در حوزه فرهنگ سازی و ترویج اطعام ایتام اقدام می‌کند و از ابتدای ماه تا عید فطر کمک به نیازمندان و نوکری اجرای نیات خیران است.

وی ادامه داد: در تمام ۳۶۵ روز کمیته امداد اقدام به ترویج خیر و نیکوکاری می‌کند و امروز در مسیر جدید توانمندسازی قرار داریم و این توانمندسازی چند بعدی است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه توانمندسازی اجتماعی فرهنگی، حمایتی و معیشتی و اقتصادی داریم خاطرنشان کرد: ۷۰۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار دانشجو در کشور با کمک مردم و دولت در حال تحصیل هستند و و توانمندسازی اقتصادی مهمترین رکن است.

آسوده بیان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است؛ خانواده‌های تحت پوشش فرصت معاش کم دارند نه عقل معاش و آنها با کمترین درآمد زندگی خود را به بهترین شکل اداره می‌کنند و از ما ترحم نمی‌خواهند بلکه فرصت رشد انتظار دارند.

بیشتر بخوانید   620 بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند خراسان جنوبی توزیع شد

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هزار فرصت شغلی باید تا پایان سال جاری در کشور ایجاد شود و این بسته توانمندسازی کمیته امداد است افزود: به دنبال مردمی سازی خیر و احسان هستیم یعنی با حفظ و کرامت و خارج از بروکراسی‌های اداری به مردم خدمت کنیم و بر این اساس و الگو مراکز نیکوکاری تاسیس شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: ۹ هزار مرکز نیکوکاری با رویکرد اعتقادی و دینی در کشور وجود دارند که ۵۰ درصد آن با محوریت مساجد است و ما نیز در مسیر توسعه کمی و کیفی سنجی مراکز هستیم نه به دنبال افزایش آن و لذا باید از کارآفرینان و خیران تقدیر کرد.

آسوده گفت: راهبرد کمیته امداد نیز نوکری برای مردم و خیران است و حوزه‌های تخصصی کمیته امداد به دنبال مراکز نیکوکاری تخصصی باشند و مردم را پای کار بیاورند چرا که هر جا مردم بودند توسعه و پیشرفت ایجاد شده است.

وی بیان کرد: معتقد به جلوگیری از موازی کاری هستیم و ما در مراکز نیکوکاری حق مداخله نداریم اما صیانت می‌کنیم و مراکز نیکوکاری باید مرکز پرورش اندیشه‌های انسانی و توانمندسازی باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: مراکز نیکوکاری مرکز توزیع معیشت نباشند هر چند لازم است اما هدف ما توانمندسازی نیازمندان است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها