هشدار به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن: تکمیل پرونده نکنید زمین پس گرفته می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در صورتی که متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن تا دو هفته آینده مراحل تکمیل پرونده و صدور مجوز‌ها را آغاز نکنند، ثبت نام آن‌ها لغو خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا عباس زاده در جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی گفت: بیش از نیاز استان در طرح نهضت ملی مسکن ، زمین تامین شده است و در شهر‌هایی که محدودیتی برای تامین زمین نباشد ساخت مسکن ویلایی خواهد بود.

وی گفت: نهضت ملی مسکن یکی از مهمترین برنامه‌های دولت است و  براساس ارزیابی‌های انجام شده از سوی وزرات راه و شهرسازی، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از شهرداری‌ها، بانک‌ها و بویژه دستگاه‌های خدمات رسان خواست با تمام توان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید پای کار باشند.

دادگر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز با اشاره به اجرای طرح های زیرساختی برق در سایت‌های نهضت ملی مسکن گفت: برای تکمیل و سرعت گرفت این سرح‌ها ۳۸ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو به استان اختصاص یافته است.

واگذاری زمین به صنوف آلاینده به صورت قسطی 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی همچنین در کمیته بررسی مشکلات صنوف آلاینده بیرجند نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم و صاحبان صنوف آلاینده این است که هزینه‌های آماده‌سازی باید توسط آنان پرداخت شود در حالی که در این شهرک، اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و شهرداری بیرجند هم دارای اراضی هستند و آنها نیز باید به سهم خود بخشی از هزینه‌های آماده‌سازی شهرک را پرداخت کنند که این درخواست و دغدغه صاحبان صنوف، به‌حق است.

وی ادامه داد: در این کمیته مقرر شد که سهم هر یک از دستگاه‌ها از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و  مالکین واحدها توسط دفتر فنی استانداری بررسی و سهم هر کدام مشخص شود.

بیشتر بخوانید   زمین برای احداث مسجد در سایت‌های نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شود

عباس زاده با بیان اینکه باید اطلاع‌رسانی لازم توسط تعاونی به اعضای صنوف آلاینده انجام شود که محدوده تخفیفات اخذ پروانه شهرداری تا ۳۱ تیرماه سال جاری است، اضافه کرد: در سایت صنوف آلاینده بیرجند استقرار بیش از ۲ هزار واحد پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شهرداری متولی انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر است و دستگاه‌های متولی از جمله استانداری هم در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و راه دسترسی با شهرداری مشارکت خواهند داشت، اضافه کرد: آبرسانی به شهرک صنوف آلاینده به اتمام رسیده و گازرسانی و برق‌رسانی به این شهرک هم در دستورکار قرار دارد.

وی تصریح کرد: انتقال نیافتن صنوف آلاینده در شهر بیرجند با گذشت ۱۵ سال یکی از معضلات اساسی در مدیریت شهری است و انتقال صنوف آلاینده به خارج از محدوه شهر جزو تکالیف قانونی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی است تا از عوارض این صنوف در داخل محدوده شهر در امان باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها