زمین برای احداث مسجد در سایت‌های نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت و نقش مساجد در محلات، زمین مناسب برای احداث مسجد در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شود.

به گزارش “پیام خاوران” علیرضا عباس‌زاده صبح امروز در اولین جلسه کمیسیون بررسی و نظارت بر اماکن متبرکه استان اظهار داشت: زمین مذهبی جهت احداث مسکن در تمام سایت‌های احداث مسکن شهری توسط راه و شهرسازی و طرح‌های احداث مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن تأمین شود.

وی عنوان کرد: براساس مصوبات این جلسه، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری مبنی بر تشکیل کمیسیون بررسی اماکن متبرکه مصوب اسفندماه ۱۳۶۲ توسط دفتر فنی امور عمرانی حمل و نقل و ترافیک استانداری در کارگروه امور زیربنایی مطرح و پس از تحقیق و تصویب در کارگروه مربوطه نسبت به اخذ مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اقدام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به نیاز مساجد خراسان جنوبی به تدوین شناسنامه فنی گفت: لیست مساجد به تفکیک شهری و روستایی توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد تهیه و جهت ارائه گزارش و ارزیابی اولیه به جلسات بعدی ارائه شود تا تصمیمات لازم در زمینه وضعیت مساجد براساس شرایط موجود اتخاذ شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: احداث مساجد جدید در شهرها و روستاها باید پس از اخذ مجوز از کمیسیون بررسی و نظارت اماکن مذهبی و اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری و دهیاری محل صورت پذیرد و هیئت امنای مساجد بدون پروانه حق احداث بنا تحت عنوان مساجد و بناهای مذهبی را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بر ساخت مساجد از طریق نظام مهندسی و کانون کاردان‌ها و تحت نظارت عالیه راه و شهرسازی استان خواهد بود بیان کرد: در زمان تعیین هیئت امنای مساجد توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد حتی الامکان سعی شود یک نفر مهندس عمران دارای صلاحیت به عنوان عضو هیئت امنا فعالیت کند.

بیشتر بخوانید   بررسی آخرین وضعيت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: از این پس دبیر کمیسیون بررسی بر اماکن مذهبی در اداره کل اوقاف و امور خیریه مستقر خواهد شد و هیئت امنای مساجد و بناهای مذهبی باید مدارک لازم برای طرح در کمیسیون را به دبیرخانه ارسال کنند.

کمیسیون بررسی و نظارت بر اماکن متبرکه و بناهای مذهبی در استان با عضویت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به عنوان رئیس کمیسیون، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به عنوان دبیر کمیسیون و عضویت مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر کل راه و شهرسازی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده دفتر ولی فقیه در خراسان جنوبی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد، رئیس سازمان نظام مهندسی، رئیس نظام کانون کاردان‌های استان و شهرداران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها