مانور اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه‌‎های توزیع برق در خراسان جنوبی برگزار شد

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از برگزاری نخستین اقدام فراگیر تعمیرات و بهینه سازی شبکه های توزیع در سال جاری با محوریت عبور از پیک بار تابستان همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، هادی منصوریان صبح امروز در حاشیه برگزاری این مانور اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا و وارد شدن سیستم های سرمایشی به مدار افزایش مصرف برق در این ایام نیز پیش بینی می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های صنعت برق استان برای گذر از پیک بار تابستانه، افزود: تعدیل روشنایی معابر و تکمیل آرایش یک در میان و زیگزاگ در شبکه های توزیع و جلب همکاری ادارات حمل و نقل جاده ای و شهرداری در تعدیل روشنایی بین شهری،  پارک‌ها و فضاهای سبز از جمله اهداف این مانور است.

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اعلام آمادگی کامل پرسنل صنعت برق برای پایداری شبکه در ایام گرم سال گفت: این مانور با حضور ۳۳ گروه اجرایی ، ۱۰۰ نفر پرسنل عملیاتی و۳۹ خودرو سبک و سنگین به مدت یک روز برگزار شد.

منصوریان در ادامه به اجرای طرح تخصیص پاداش به مشترکان کم مصرف در استان اشاره و بیان کرد: به منظور تشویق و ترغیب مشترکین به رعایت الگوی مصرف، در صورت کاهش مصرف برق به نسبت مدت مشابه سال گذشته از ابتدای خرداد تا پایان شهریور، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه آن یعنی حدود ۵۰۰ تومان پاداش به مشترکان تعلق می‌گیرد.

وی استفاده از نرم افزار برق من را راهکاری مناسب جهت مشاهده میزان مصرف و آگاهی از پله مصرف دانست و گفت: مشترکان با نصب این نرم افزار می توانند با انتخاب پله مصرف و رسیدن به آن پله از تخفیف در قبض برق مصرفی خود برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید   قدردانی از سیمان قاین به پاس همکاری در برنامه های پاسخگویی بار

معاون بهره برداری ودیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از آغاز پایش برق ادارات از ابتدای خرداد ماه خبر داد و افزود: ادارات دولتی باید در ایام پیک بار مصرف خود را در ساعات اداری ۳۰ درصد مصرف سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری خود کاهش دهند در غیر این صورت مشمول جریمه و محدودیت در تامین برق خواهند شد.

منصوریان جلب همکاری کشاورزان و صنایع را از دیگر اقدامات جهت کنترل پیک بار تابستان دانست و تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه فی ما یین صنایع بزرگ و شرکت توزیع برق مقرر شده که این صنایع یک ماه در تابستان را به تعمیرات و تعطیلات تابستانه خود اختصاص دهند و مصرف برق خود را در ساعت اوج مصرف به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: صاحبان چاه‌های کشاورزی طی انعقاد قرارداد با شرکت توزیع و خاموشی چاه‌های خود به میزان ۵ ساعت در شبانه روز و در بین ساعات ۱۱ تا ۱۸، در مابقی ساعات شبانه روز برق آنها رایگان خواهد شد و می‌توانند در ۱۹ ساعات دیگر افزایش قدرت داشته باشند که شامل افزایش تعرفه نمی‌شود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه وزارت نیرو و صنعت برق و همچنین همکاری و همراهی مردم فهیم استان، کشاورزان و صنایع ان‌شاءالله به خوبی از این ایام  عبور کنیم و شاهد هیچ گونه ناپایداری در شبکه‌های توزیع برق در فصل تابستان نباشیم.

انتهای پیام//۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها