صداقت و شجاعت از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صداقت، شجاعت و تلاش شبانه روزی را از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: امروز در کشور با دولت رجایی دیگری روبرو هستیم و همه موظفیم به دولت در راستای اهدافش کمک کنیم.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: از ابتدای انقلاب بارها زمان تعیین کردند که به طور مثال در 22 بهمن، 13 آبان و یا 9 دی سال بعد، انقلاب نخواهد بود اما به کوری چشم آنها و با عنایات خداوند متعال انقلاب همچنان باشکوه به کار خود ادامه می‌دهد و طبق اعتراف کارشناسان غربی امروز بیش از 95 درصد مردم ایران با هر سلیقه و ظاهری، همچنان پای کار نظام و انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رفع مشکلات نیازمند یک عملیات ویژه است افزود: دولت انقلابی و مردمی مشکلات را برای حفظ کردن وجهه خود در بین مردم پشت پرده نگه نمی‌دارد. جراحی اقتصادی در کشور کار سختی است که دولت انقلابی شروع کرده و تبلیغات بی رحمانه بیگانگان هم در این زمینه در فضای مجازی و حقیقی غوغا می‌کند اما برای به نتیجه رسیدن همه باید به دولت کمک کنیم.

عبادی افزود: طرح عادلانه سازی یارانه‌ها تصمیمی است که گرفته شده و در حال انجام است و همه باید به دولت در اجرای این طرح کمک کنیم. چنانچه مردم دولت را در این کار بزرگ همراهی کنند مشکلات اقتصادی کم خواهد شد.

امام جمعه بیرجند، صداقت، شجاعت و تلاش شبانه روزی را از مهمترین ویژگی‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: امروز در کشور با دولت رجایی دیگری روبرو هستیم و همه موظف هستیم که به عنوان یک انسان مومن، انقلابی و مسلمان به دولت در راستای اهدافش کمک کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان و افرادی که صاحب تریبون هستند مردم را نسبت به توطئه‌هایی که برخی نفوذی‌ها در کشور برای سلب اعتماد مردم، انجام می‌دهند، آگاه کنند تا خدای ناکرده کسی در زمین دشمن بازی نکند و ان‌شاءالله با همکاری هر چه بهتر مردم در آینده شاهد برکات این طرح اقتصادی در زندگی مردم باشیم.

بیشتر بخوانید   انتظارت از دولت مردمی و انقلابی سیزدهم بسیار بالاست

عبادی با اشاره به همدلی و اتحاد مثال زدنی سران سه قوه در کشور برای حل مشکلات مردم گفت: این همدلی‌ها در کشور کم سابقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: خداوند همه منابع و امکانات را برای خدمت انسان و انسانیت آفریده است اما در مکتب لیبرالسیم این موضوع برعکس است؛ یعنی متاسفانه انسان‌ها در پای اقتصاد و مال و ثروت نابود می‌شوند و انسان طعمه انسان می‌شود، در حالی که در مکتب انبیای الهی همه چیز مقدمه عبودیت خدا است و بهترین مسیر عبودیت نیز خدمت به نوع انسان است پس قدر این فرصت‌ها را بدانید.

 اعتبار مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی افزایش یابد

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: خراسان جنوبی، مقصد سومین سفر استانی رئیس جمهور در شهریور 1400 بود که در این سفر 19 دستگاه در قالب 81 پروژه اعتبار گرفتند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به 48 مصوبه سفر رئیس جمهور گفت: در قالب این مصوبات، از تمام ردیف‌های مشخص شده در قانون، اعتبارات متوازن، هدفمندی، ملی، تملک استانی و ابلاغی وزارت نفت، تخصیصی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از همان روزهای اولیه بعد از سفر، ستاد پیگیری مصوبات در استان شکل گرفته تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته تاکنون  از شش هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شاهد جذب حدود هزار میلیارد تومان در 9 مرحله بوده‌ایم که تاکنون یک ششم اعتبارات سفر به استان تخصیص پیدا کرده است.

قناعت با تأکید بر برکات سفر برای استان متذکر شد: آن زمان، نه من اینجا استاندار بودم و نه آقای مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور بودند پس وقتی شرایط مصوبات و حجم اعتبارات سفر برای خراسان جنوبی را با دیگر استان‌ها مقایسه می‌کنیم، به نظر می‌رسد جا برای کار بیشتر داشت و مصوبات می‌توانست غنی‌تر باشد  اما با توجه به نگاه ویژه دولت به مناطق محروم و دلبستگی شما به خراسان جنوبی، این امید تقویت می‌شود که ما می‌توانیم افزایش این اعتبارات سفر را مطالبه کنیم.

بیشتر بخوانید   ۱۱۶ نفر از زندانیان شهرستان قاینات آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

استاندار خراسان جنوبی به پیگیری‌های صورت گرفته در مرکز به جهت افزایش اعتبارات سفر گفت و اظهار داشت: با مساعدت‌های صورت گرفته، اعتبارات اولیه مصوبات 260 میلیارد تومان افزایش یافت که جای تشکر دارد و انتظار این است که با توجه به محرومیت استان، چند مورد از مهمترین مطالبات مردم به مصوبات سفر اضافه شود.

قناعت از  زیرکوه به عنوان تنها مرکز شهرستان بدون بیمارستان استان یاد کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های مردم محوری و محرومیت زدایی دولت، مصوبه‌ای برای احداث بیمارستان 32 تختخوابی زیرکوه در فهرست مصوبات قید شود.

وی با بیان اینکه نهبندان از شهرستان‌های محرومی است که علیرغم توجه ویژه رهبری و توجه دستگاه‌ها ، در تأمین زیرساخت‌ها با مشکل مواجه است و در مدت 6 ماه حضور در استان، با سرمایه گذاران متعددی برای حضور و فعالیت در این شهرستان رایزنی شد اما چون نهبندان به واسطه قرارگیری در انتهای خط انتقال استان، در تأمین برق با مشکل مواجه است بنابراین شرایط برای حضور سرمایه گذاران ترغیب کننده نیست از این رو احداث پست 400 کیلو ولت نهبندان از دیگر مطالبات استان است.

استاندار به روند اجرای پروژه راه آهن اشاره کرد و گفت: طی نشست‌های متعدد با هر بانک عضو کنسرسیوم بانکی پروژه راه آهن دو سه مرتبه مذاکره شده اما همچنان کار معطل مانده که تسریع در روند اجرای کار، نگاه ویژه‌ای می‌طلبد.

قناعت با بیان اینکه خط انتقال آب دریای عمان از موضوعات کلیدی استان است خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه دولت، خط انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است اما درخواست ما این است که انتقال آب دریای عمان به سیستان بلوچستان که مصوبه هیئت دولت را دارد، با قید یک مصوبه جدید یا متمم ویژه، به خراسان جنوبی هم رقم بخورد.

بیشتر بخوانید   کارگزاران دولت سیزدهم از پشت درهای بسته وارد فضای کار میدانی و کارشناسی شدند

وی به مصوبه هیئت دولت برای استان سیستان و بلوچستان و صدور مجوز واردات ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری و حمل و نقل از کشور افغانستان اشاره و تصریح کرد: درخواست ما این است که مجوز واردات این ماشین آلات به خراسان جنوبی و از مرز ماهیرود نیز داده شود؛ این مجوز، هزینه خرید ماشین آلات را برای استان حدود یک پنجم کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها