جامعه‌ای که از نظر فرهنگی جامع و کامل باشد هرگز مسائل اقتصادی آن را از پای در نمی‌آورد

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: دیده‌گاهای اقتصاد اسلامی برخاسته از مسائل فرهنگی است و جامعه‌ای که از نظر فرهنگی جامع و کامل باشد هرگز مسائل اقتصادی آن را از پای در نمی‌آورد.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله عبادی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دولتی که می‌خواهد دست به اقدامات اساسی و به تعبیری جراحی بزرگ اقتصادی بزند، باید قبل از هر چیز مدیران آن انقلابی باشند و گرنه با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین قوای سه‌گانه با نظام و قانون اساسی و نیز آمادگی مردم در جهت وصول به آرمان‌ها فرصت مغتنمی است تصریح کرد: شرط اساسی در این زمینه، استفاده حداکثری از آن است.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: دشمنان در این چهار دهه اخیر به تعبیر خودشان همه گزینه‌ها را آورده‌اند که اگر عنایت پروردگار نبود با این همه هجوم از جهات مختلف هر کشوری بود از پا در آمده بود.

عبادی با تأکید بر اینکه دشمن بیش از آنچه خوابش را دیده، ناکام مانده است افزود: دشمن بعد از شکست در مسائل مختلف، بیشتر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی متمرکز شده و این دو مسئله از هم جدا نیستند و حتی دیده‌گاهای اقتصادی ما برخاسته از مسائل فرهنگی است.

وی عنوان کرد: اگر از نظر فرهنگی جامعه جامع و کامل باشد، هرگز مسائل اقتصادی آن را از پای در نمی‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی، مسائل مهمی است و دولت مردمی و انقلابی دست به یک اقدام زده که برای آینده خیلی مفید و مؤثر است خاطرنشان کرد: در این برهه زمانی، به جهت هجوم دشمن با تبلیغات و مسائل روانی و انواع تحریکات، اجرای آن هماهنگی بیشتری را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید   تاکید استاندار خراسان جنوبی بر برق رسانی وگازررسانی به بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی ماهیرود

برخی مسائل فرهنگی و تبلیغاتی، نیاز به تجدید نظر مباحث قانونی دارد

عبادی عنوان کرد: فضای مجازی یکی از رخنه‌های بزرگی است که به دشمن فرصت می‌دهد، لذا باید روی این موضوعات تصمیمات جدی‌تری گرفته شود.

وی افزود: دشمن‌ برای هر اقدامی که می‌خواهد انجام دهد، اتاق فکر دارد و در راه فساد کار کارشناسی می‌کند لذا باید در برابر دشمنان، حساب شده کار کنیم و بسیاری از جاها نیاز به قانون و مقرارت دارد.

به گفته امام جمعه بیرجند برخی مسائل فرهنگی و تبلیغاتی، نیاز به تجدید نظر مباحث قانونی دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها