صنایع دستی دمیدن روح لطافت به زندگی انسان است

مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی هنرمندان خراسان جنوبی تاکید کرد: صنایع دستی، ماحصل هنر، ذوق و پیشینه فرهنگی مردم هر منطقه ای است که در خلق این آثار متبلور می شود.

به گزارش “پیام خاوران “ ، عالیه خورشید زاده در پیامی با گرامیداشت ۲۰ خرداد روز صنایع دستی آورده است:در دنیای صنعتی و تکنیکی امروز صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به زندگی، انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند.

متن پیام عالیه خورشید زاده مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی هنرمندان خراسان جنوبی به مناسبت ۲۰ خرداد روز صنایع دستی به شرح زیر است:

به نام خالق زیبایی ها

صنایع دستی، ماحصل هنر، ذوق و پیشینه فرهنگی مردم هر منطقه ای است که در خلق این آثار متبلور می شود.
در دنیای صنعتی و تکنیکی امروز صنایع دستی یعنی دمیدن روح لطافت به زندگی، انسان تا هست لطافت را می خواهد و صنایع دستی این نیاز مبرم انسان را برآورده می کند.
صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی های اقوام از طریق صنایع دستی مبادله میشود و نوعی ارتباط را ایجاد میکند.
این صنعت ارزشمند، از دیرباز عامل ایجاد اشتغال جنبی و درآمد بیشتر در مناطق روستایی و عشایری، و همچنین برای بعضی شهرنشینان بوده است.
اهمیت این صنعت در معرفی و شناخت اقلیم ها باعث شده که متولیان این صنعت و هنر ارزشمند، همواره از نقش و جایگاه آن بعنوان بخشی از هویت هر کشور، شهر و منطقه ای حمایت کنند.
صنایع دستی در خراسان جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با تنوع و زیبایی در بخش های مختلف همواره فعال بوده و خالقان آثار ارزشمند این صنایع، همواره در حفظ سنت ها و ترکیب آنها با دنیای مدرن، سعی در هویت بخشی به این مقوله مهم در منطقه داشته اند.
۲۰خرداد روز جهانی صنایع دستی را به تمام هنرمندان، صنعتگران و هنردوستان وتمام آفرینشگران این هنر وصنعت فاخر و بالنده در خراسان جنوبی تبریک و تهنیت می‌گویم و موفقیت و سعادت این قشر پر تلاش و پر انگیزه را از درگاه خداوند منّان مسئلت دارم و امیدواریم هر روز شاهد اعتلای هرچه بیشتر این هنرها در سرزمین‌مان و سرافرازی هنرمندان‌مان باشیم

بیشتر بخوانید   مهارتهای زندگی| اعجاز کلام کوتاه در یکصد نسخه طلایی (6)

عالیه خورشید زاده
 مدیرعامل اتحادیه صنایع دستی هنرمندان خراسان جنوبی

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها