۶ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی جدید در خراسان جنوبی صادر شد‌

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از صدور ۶ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مرتضی ذاکریان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی اظهار داشت: از ابتدای تفکیک استان تا کنون یک هزار و ۱۴۳ میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب برای ۲۷ پروژه در استان داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۱ پروژه دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی و در حال بهره‌برداری است ادامه داد: میزان سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۶۹٫۷ میلیون دلار بوده است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های فعال و در حال بهره‌برداری استان شامل استخراج و بهره‌برداری معادن زغال سنگ، ریخته‌گری چدن خاکستری، واحد بسته بندی مصالح ساختمانی، بسته بندی حبوبات، غلات و برنج، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی خوسف، نیروگاه ۱ مگاواتی بشرویه، خرید سهم‌الشرکه شرکت تولیدی و معدنی فلوراسپار طبس، نیروگاه خورشیدی ۷ مگاواتی سربیشه، تولید بتن آماده، برش انواع سنگ گرانیتی و  تولید محصولات بتنی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به دو پروژه سرمایه گذاری خارجی در حال ساخت در استان نیز گفت: طرح تولید شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی و واحد تولید کیسه یک لایه پلی اتیلن با سرمایه گذاری ۷۵٫۶ میلیون دلار در حال ساخت است.

ذاکریان با بیان اینکه ۹ پروژه سرمایه گذاری در حال پیگیری و در مرحله اخذ مجوز و واگذاری زمین است عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری این پروژه‌ها بالغ بر ۴۰۲ میلیون دلار است.

به گفته وی مبلغ سرمایه‌گذاری خارجی وارده تاکنون بیش از ۸۸٫۵ میلیلون دلار در ۱۲ پروژه سرمایه گذاری در استان جذب شده است.

وی با اشاره عملکرد ۵۰ روزه استان در سال جاری گفت: میزان سرمایه گذاری مصوب نیز تا پایان سال گذشته ۹۹۱ میلیون دلار بوده که امسال به  یک هزار و ۱۴۳ میلیون دلار رسیده و رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید   بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی خراسان جنوبی در خوسف است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری در استان تا پایان سال گذشته ۱۶ پروژه بوده که با صدور ۶ مجوز جدید این تعداد تا پایان اردیبهشت ماه به ۲۲ پروژه رسیده که رشد ۳۷ درصدی داشته است.

ذاکریان اظهار داشت: دو درخواست جدید سرمایه گذاری نیز توسط سرمایه گذاران خارجی تبعه کشور چین در شهرستان‌های خوسف و زیرکوه مطرح شده و در حال پیگیری صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی هستیم.

وی عنوان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و محیط زیست نیز پیگیری‌هایی با سرمایه گذاران قطری داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: درخواست‌های سرمایه گذاری جدید در زمینه طرح‌های صنعتی، معدنی، فرآورده‌های نفتی، خدمات آموزشی و درمانی و صنایع تبدیلی کشاورزی بوده که پیش بینی رشد خوبی را در سال ۱۴۰۱ داریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها