آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور امسال بهره برداری می‌شود

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد اصغرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور از سال ۱۳۹۰ در استان آغاز شده است و اکنون به پیشرفت فیزیکی ۹٠ درصدی رسیده است.

وی گفت: تجهیز آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور نیاز به اعتبارات بیشتری دارد تا بتوانیم در اسرع وقت این آزمایشگاه را به اتمام برسانیم.

قول تخصیص اعتبار ۱٠ میلیارد تومانی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سفر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور مقرر شد ۱٠ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این آزمایشگاه تخصیص داده شود.

وی بیان کرد: تهیه زیرساخت‌های این آزمایشگاه نیاز به اعتبارات بیشتری دارد و باید تمامی ادارات استانی با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور را به بهره برداری برسانیم.

به دانشکده دامپزشکی نیاز داریم

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی نیاز است تا یک دانشکده دامپزشکی تأسیس شود تا هم نیاز استان رفع شود و هم دانشجویان این استان راهی مناطق دیگر نشوند.

وی اظهار داشت: هم اکنون در هر شهرستان ۲ دامپزشک در مراکز دولتی مشغول به کار هستند. در بخش خصوصی نیاز زیادی به دامپزشک داریم اما استقبال چندانی نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: اکنون نیز با کمبود ۳۵ دامپزشک در خراسان جنوبی رو به رو هستیم.

نیاز ۳ میلیارد تومانی استان برای تأمین سم دامداری ها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: برای تأمین ۲٠ هزار لیتر سم مورد نیاز دامداری های استان به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی عنوان کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات نمی‌توانیم مانند چندین سال قبل سم پاشی را در مناطق استان انجام دهیم و بیشتر باید در موارد حاد ورود پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید   سند راهبردی ‌محیط زیست خراسان جنوبی تا پایان دولت دوازدهم تدوین می‌شود

اصغرزاده گفت: هم اکنون موردی از تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است اما با توجه به نزدیک شدن عید قربان باید نظارت‌ها بیشتر شود و دامداران نیز سم پاشی را انجام دهند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: ۲ مورد ابتلای دام به تب کریمه کنگو در استان‌های همجوار گزارش شده است و ممکن است با حمل و نقل‌های غیر مجاز این بیماری وارد استان شود که از دامداران می خواهیم برای جلوگیری از آلوده شدن استان کار سم پاشی را در محل نگهداری دام های خود انجام دهند.

نظارت بر کشتار دام، دغدغه اصلی دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: اکنون نظارت بر کشتار دام دغدغه اصلی ماست که با راه اندازی کشتارگاه صنعتی خوسف دغدغه دامپزشکی کمتر شده است.

وی گفت: هنوز در بحث تبدیل استخوان مو و پوست دام به پودر در استان اقدامی صورت نگرفته است. استانداری برای راه اندازی ساختار تبدیل ضایعات دام به پودر به دنبال سرمایه گذار است و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم در این زمینه سرمایه گذار جذب کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها