مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی: علت تاخیر و حذف برخی مسافران پرواز بیرجند- تهران وزش باد شدید بود

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه علت تاخیر چند ساعته پرواز بیرجند-تهران در شب گذشته وزش باد شدید بود گفت: شرایط جوی باعث شده بود تا پرواز با تعداد کمتری مسافر و بار انجام شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حکایت پر پیچ وخم پروازها در خراسان جنوبی به ویژه در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند مربوط به امروز و دیروز نیست.

چند سالی است که  مردم این استان هرازگاهی مشکلاتی در بحث حمل و نقل هوایی دارند آن گونه که یک روز به دلیل کنسلی از پرواز جا می‌مانند و روز دیگر گردوغبار مانع از فرود هواپیما در باند می‌شود و شب گذشته نیز حکایت تلخ انتظار چندین ساعته برای مسافران رقم خورد.

حمل و نقل هوایی یکی از مهمترین امکانات در هر استان است و در استان خراسان جنوبی به دلیل موقعیت سیاسی و استراتژیک منطقه، سومین فرودگاه کشور در سال ۱۳۱۲ پس از قلعه مرغی و فرودگاه بوشهر ساخته شد و حال مدتی است این فرودگاه با قدمت طولانی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند.

بارها و بارها شاهد روایت قصه تلخ لغو پروازهای منتهی به این فرودگاه یکی پس از دیگری هستیم و هر روز یک پرواز به بهانه کمبود ناوگان و چک لغو می‌شوند. این در حالی است که در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت زیرساخت‌های فرودگاه بین المللی شهید کاوه هستیم.

موضوعی که مشکل ساز شده سریال تلخ لغو پروازها است و این کنسلی‌ برای بیماران، دانشجویان، کارمندان و بقیه شهروندان مشکل ساز شده است. سریال لغو پروازها از ابتدای سال تاکنون بارها تکرار شده و گویا علت آن کمبود ناوگان است.

در سال‌های اخیر با رایزنی‌های مختلف در بیشتر روزهای هفته و در مسیر تهران- بیرجند و بالعکس و در برخی از روزها هم از مشهد به بیرجند و بالعکس پرواز انجام می‌شد اما متاسفانه مدتی است این محدود پروازها هم با مشکل روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید   معرفی هویت دینی، اسلامی، فرهنگی و منطقه‌ای از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است

یکی از شهروندان بیرجندی در این باره در گفتگو با خبرنگار ما گفت: هر از گاهی شاهد کنسلی پروازها در فرودگاه شهید کاوه بیرجند هستیم و مردم این خطه تقریبا با کنسلی‌ها خو گرفته‌اند.

وی گفت: چطور است به این راحتی مسئولان شرکت‌های هواپیمایی یکی‌یکی پروازها را لغو می‌کنند و در دیگر مسیرهای پروازی به کار می‌گیرند؟

شب گذشته شاهد انتظار چندین ساعته و حذف برخی از مسافران در پای پرواز بودیم. ماجرا از این قرار بود که یکی از مسافران پرواز دیشب برایمان اینگونه گفت: شب گذشته علاوه براینکه ابتدا پرواز ۳ ساعت تاخیر داشت اعلام شد به دلیل جمعیت زیاد مسافر برخی باید حذف شوند که این تصمیم بنا به دلیل کاهش وزن هواپیما بود بعد از ساعت‌ها انتطار برخی از مسافران سوار بر هواپیما شدند اما بعد از سوار شدن دوباره مسافران پیاده شدند.

وی افزود: با این روند شاهد خستگی و سرگردانی مسافران در فرودگاه بودیم  و بار دیگر سوار برهواپیما شدیم.

مدیرکل فرودگاه‌های بین المللی استان خراسان جنوبی با اشاره به مشکل پیش آمده برای مسافران پرواز بیرجند -تهران در دوشنبه شب و گلایه‌های آنان در مورد تأخیر پرواز اظهار داشت: شب گذشته وقتی که هواپیما بر باند فرودگاه شهید کاوه بیرجند نشست، وزش باد شدیدی را شاهد بودیم.

طهماسبی با اشاره به اینکه قرار بود پرواز ساعت ۲۲:۳۰ شب به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران حرکت کند بیان‌کرد: به علت شرایط جوی امکان پرواز همه مسافران و با بارهایشان نبود.

وی گفت: چند ساعتی را منتظر ماندیم تا شرایط جوی بهبود یابد اما در نهایت با نظر کادر فنی پرواز و خلبان تصمیم گرفته شد این پرواز با تعداد کمتری از مسافران در صبح امروز سه شنبه انجام شود.

بیشتر بخوانید   نمایش پارچه برک بافته شده عشایر بشرویه در ویترین مغازه های اروپا

مدیرکل فرودگاه‌های بین المللی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۴۱ مسافر تعداد ۲۳ مسافر نتوانستند همراه این پرواز باشند اظهار داشت: در نهایت در ساعت ۴:۵۷ مسافران از بیرجند به تهران پرواز کردند.

طهماسبی بیان‌کرد: بارهای مسافران مجزا برای آنان ارسال می‌شود. همه تلاش خود را برای انجام سفر به موقع و ایمن مسافران انجام می‌دهیم اما متأسفانه به واسطه شرایط جوی نتوانستیم این پرواز را به موقع انجام دهیم.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها