نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور در نهبندان افتتاح شد

نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور صبح امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی در نهبندان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران”، نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور صبح امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی در نهبندان به بهره‌برداری رسید، این کشتارگاه با ظرفیت ۵ دام سنگین و ۵۰ دام سبک در راستای تکمیل زنجیره هاب شتر در نهبندان احداث شده است.

احداث و راه‌اندازی این پروژه از جمله برنامه‌های سند محرومیت‌زدایی نهبندان است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) عملیاتی شده است.

حجم اعتبارات هزینه شده برای اجرا و بهره برداری از نخستین کشتارگاه صنعتی تیپ ۴ کشور ۶۰ میلیارد ریال است که ۴۰ میلیارد آن سرمایه گذاری شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بخش خصوصی و ۲۰ میلیارد هم آورده استانی است.

این مراسم با حضور مدیر هلدینگ کشاورزی و شماری از نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، فرماندار، امام جمعه و تعدای از مسئولان شهرستان برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح این کشتارگاه اظهار داشت: از کارهای بسیار ارزشمند نهادهای انقلابی و به ویژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، توجه ویژه به مناطق محروم و کمتربرخوردار است.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان خراسان جنوبی و به ویژه نهبندان هم به عنوان شهرستان هدف محرومیت‌زدایی، اقدامات خوبی انجام داده است.

قناعت با اشاره به پروژه کشتارگاه صنعتی نهبندان که با حضور مدیر هلدینگ کشاورزی و شماری از نمایندگان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: کشتارگاه تیپ ۴ به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای اولین بار در شهرستان نهبندان اجرا شد.

بیشتر بخوانید   اختصاص اعتبار برای تجهیز بیشتر خراسان جنوبی به دوربین های نظارتی لیزرگان

وی ادامه داد: بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، احداث کشتارگاه را در شهرستان‌های زیرکوه و طبس هم در دستور کار دارد.

استاندار خراسان جنوبی اشاره کرد: یکی از پروژه‌های دیگری که در نهبندان و با توجه به اقتضائات موجود اجرا شده، بازار عرضه دام است.

به گفته وی ایجاد این بازار، ضمن اشتغال‌زایی، تمرکز در خرید و فروش دام را هم رقم می‌زند.

قناعت با تشکر از توجه خاص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به استان، متذکر شد: در تفاهم‌نامه‌ای که منعقد شده به‌زودی شاهد ورود ستاد به موضوع احیای واحدهای راکد و غیرفعال استان در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر واحدهایی در استان داریم که به خاطر تکانه‌های اقتصادی داخلی و خارجی تعطیل شده و به حالت راکد درآمده‌اند، با ایجاد کارگروهی ویژه در راستای تفاهم نامه منعقده به‌زودی شاهد فعال شدن دوباره این واحدها خواهیم بود.

انتهای پیام /۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها