برون‌سپاری یکی از سیاست‌های وزارت ارشاد است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد با بیان اینکه برون‌سپاری یکی از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: باید از تصدی‌گری‌ها پرهیز کنیم و اجرا و تصدی امور به مجموعه‌های مردمی واگذار شود.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی رمضانی چابک ظهر  امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه نیاز است در بحث حکمرانی فرهنگی جبهه واحد شکل بگیرد اظهار داشت: بدون شک راهنمایی‌ها و هدایت‌های ارزشمند نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها می‌تواند مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به سرمنزل مقصود برساند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نیز اهداف متعالی که متناسب با ظرفیت‌ها و زیست‌بوم استان است و اولویت‌های فرهنگی استان محسوب می‌شود را در دستور کار قرار می‌دهند گفت: برون‌سپاری یکی از سیاست‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تاکید بر این است باید از تصدی‌گری پرهیز کنیم و اجرا و تصدی امور به مجموعه‌های مردمی واگذار شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای این معنا نگاه ما این است که موسسه‌های فرهنگی و هنری رسمی شکل بگیرند و در مجموعه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قانون این اختیار را داده و وزارتخانه آن را تفویض کرده که به موسسه‌های فرهنگی هنری تک منظوره مجوز قانونی داده و ثبت کنند.

رمضانی گفت: در زمینه حکمرانی فرهنگی اصرار داریم به این معنا که مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حوزه تصدی‌گری فاصله بگیرد و اجرا و تصدی امور را به مجموعه‌های مردمی واگذار کند.

وی بیان کرد: در دوره جدید و شرایط امروز متناسب با وضعیت حاکم بر دنیا و کشور در حوزه مدیریت فرهنگی بیش از هر زمان دیگری نیاز به هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی داریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل اوقاف و امور خیریه‌، نهاد کتابخانه‌های عمومی، خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه ایران و کانون‌های مساجد قرار دارند که مجموعه‌های مستقلی بوده و مدیرکل و سازمان اداری دارند اما در ساختار کلان در ذیل این وزارتخانه هستند.

بیشتر بخوانید   سوم خرداد،حماسه‌ای که نقش ایثار و مجاهدت را بر لوح تاریخ به یادگار گذاشت

رمضانی گفت: این هدف مهم در سطح کلان محقق شده یعنی روسای همه این مجموعه‌ها عضو شورای معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند لذا هر هفته این هماهنگی و هم‌افزایی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان‌ها نیز این نگاه وجود دارد یادآور شد: یکی از بندهای ۱۲گانه ابلاغ وزیر از جمله برای اداره کل ارشاد خراسان جنوبی در دوره جدید این است که هم‌افزایی بین مجموعه‌های فرهنگی به ویژه زیرمجموعه‌های وزارتخانه شکل بگیرد. ماحصل این هم‌افزایی یک حرکت هدفمند، قاعده‌مند و هماهنگ خواهد بود به این معنا که از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده شده و از هدررفت منابع، اعتبارات، انرژی و توان مجموعه‌ها پیشگیری و جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد گفت: برون‌سپاری بدین معنا نیست که نگاه ما این است که موسسه‌های فرهنگی و هنری رسمی شکل بگیرند و در مجموعه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قانون این اختیار را داده و وزارتخانه آن را تفویض کرده که به موسسه‌های فرهنگی هنری تک منظوره مجوز قانونی داده و ثبت کنند.

وی بیان کرد: دو نفر که مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشند به‌راحتی می‌توانند موسسه ثبت کرده و کار فرهنگی را آغاز کنند بنابراین فرآیند کوتاه بوده و در اختیار مدیران کل است.

رمضانی اظهار داشت: مرحله ثبت رسمی در شرکت‌ها هم لازم است که اگر افراد منظم و دقیق کار را پیش ببرند در مدت زمان کوتاهی کار قابل انجام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: مردم خراسان جنوبی بر اساس پژوهش‌های معتبر ملی این افتخار را دارد که در عرصه پایبندی به ارزش‌های اسلام و نظام در صف اول حفظ این ارزش‌ها قرار دارند.

بیشتر بخوانید   مصرف بنزین در خراسان جنوبی 48 درصد افزایش یافت

وی با اشاره به اینکه ظرفیت غنی در حوزه فرهنگی در خراسان جنوبی وجود دارد افزود: گاهی اوقات «من»‌ها در بزنگاه‌ها به «ما» تبدیل نمی‌شوند و این اجازه را نمی‌دهند که شیرینی این ظرفیت‌ها را حس کنیم.

فرخنده در زمینه تحقق کار تشکیلاتی در گام دوم انقلاب عنوان کرد: اگر روحیه جهادی، تفکر انقلابی، کار تشکیلاتی و مدیریت تحولی سرلوحه کار مجموعه‌ها قرار گیرد قطعا اتفاقات خوبی و بهتری در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی رقم خواهد خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: حضور دانشجویان سایر استان‌ها در خراسان جنوبی می‌تواند هم یک فرصت و هم یک تهدید باشد و این موضوع بستگی به نحوه عملکرد ما دارد.

وی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در مردمی کردن مسئله فرهنگ در استان خراسان جنوبی قدم‌های موثری برداریم چرا که مقام معظم رهبری بر روی مردمی کردن کارها تاکیدات فراوانی دارند و به دنبال این هستیم تا دغدغه‌های فرهنگی و هنری استان را پیگیری کنیم.

همه موضوعات به فرهنگ ختم و مرتبط می‌شود

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در این دیدار اظهار داشت: امروز فرصت بسیار مناسبی به وجود آمده چرا که  دولت انقلابی روی کار آمده و باید از این فرصت با هم‌افزایی و حفظ اولویت‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه فرصت‌ها را نسوزانیم و یک پاداش معنوی از جهت بازسازی فرهنگی را به مردم تقدیم کنیم افزود: ملاحظه می‌کنید که استعمارگران در هر جای دنیا برای رسیدن به نقشه‌های خود کسانی را بر مردم مسلط می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در ۴۰ سال اخیر اگر در جایی کم می‌آوردیم دست غیب الهی به کمک ما آمد و این جای شکر دارد.

بیشتر بخوانید   کاهش ۵۰ درصدی صادرات صنایع دستی خراسان جنوبی

عبادی افزود: با تحول در فرهنگ و ارشاد اسلامی فرصتی برای بازسازی فرهنگ اسلامی در کشور فراهم می‌شود و در تمامی زوایای زندگی مردم تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه تمامی مسائل به فرهنگ ختم و مرتبط می‌شوند ادامه داد: هر جا که یک نفوذ فرهنگی صورت گرفت آثارش را از جمله فساد اقتصادی و فساد اجتماعی در جامعه مشاهده کردیم.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: موضع اسلام ناب همان فرهنگ انبیا در غدیر تعریف می‌شود که ما وارث آن هستیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها