سرمایه گذاری صنعتی در شهرستان نهبندان ۹ برابر شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان از افزایش ۹ برابری سرمایه گذاری صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید پرورده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ فقره جواز تأسیس صنعتی در شهرستان نهبندان صادر شده است که با صدور این مجوز‌ها پیش بینی می‌شود ۶۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در این شهرستان سرمایه گذاری شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان گفت: با سرمایه گذاری در شهرستان نهبندان پیش بینی می‌شود زمینه برای اشتغال ۲۷۵ نفر فراهم شود.

وی افزود: مجموع سرمایه گذاری جواز تأسیس در ۴ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۶۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده، بیش از ۹ برابر شده است.

پرورده گفت: اشتغال پیش بینی شده امسال نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۷۶ نفر بوده ۳.۶ برابر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان بیان کرد: امسال برای تولید کنسانتره مس اکسیدی جواز تأسیس صنعتی صادر شده که ظرفیت تولید سالانه آن هزار تُن بوده و ظرفیت اشتغال زایی آن ۳۵ نفر است.

وی  گفت: همچنین برای واحد تولید درب و پنجره فولادی با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تُن، محصولات بتنی پیش ساخته با ظرفیت تولید سالانه ۵ هزار تُن، تولید کنسانتره کرومیت و منگنز با ظرفیت تولید سالانه ۳۶ هزار تُن و تولید ورق نورد گرم فولاد آلیاژی و ورق نورد گرم فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تُن نیز از ابتدای امسال جواز تأسیس صنعتی صادر شده است.

پرورده گفت: مهم‌ترین موضوع برای تشویق و جذب سرمایه گذاری در شهرستان ارتقای زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و راه‌های دسترسی است که اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است.

بیشتر بخوانید   تولید علوفه با روش هیدروپونیک در خراسان جنوبی

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان اظهار داشت: هم اکنون ایجاد پست برق ۴۰۰ و خط انتقال برق به معادن گرانیت منطقه شاهکوه، معادن منطقه دهسلم نهبندان و معدن طلای هیرد که با همکاری ایمیدرو و برق منطقه‌ای خراسان در حال انجام است.

وی گفت: ایجاد مشوق‌های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در این منطقه نیز از طریق اداره کل استان در سطح وزارت در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها