۴۱ درصد طلاق‌ها در خراسان‌جنوبی توافقی است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: براساس آمار سامانه تصمیم در سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۱ درصد طلاق‌ها در خراسان‌جنوبی توافقی بوده است.

به گزارش “پیام خاوران”،حسن شرفی در نشست خبری پیرامون آگاه‌سازی و اطلاع رسانی طرح کنترل و کاهش آسیب طلاق اظهار کرد: برعکس برداشت بسیاری از افراد ازدواج‌هایی که در ابتدای جوانی صورت می‌گیرد از استحکام بیشتری برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد هزار و ۸۵۴ نفر در کل شهرهای خراسان‌جنوبی در سامانه تصمیم برای مشاوره طلاق پذیرش شدند.

وضعیت پرونده‌های طلاق در سال ۱۴۰۰

شرفی ادامه‌داد: پرونده هزار و ۶۵۶ زوج پاسخ داده شد و پرونده هزار و ۱۹۸ زوج در جریان مشاوره است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۳۲۹ پرونده به سازش رسیده است، افزود: هزار و ۲۳۹ پرونده با نظر عدم سازش به دادگستری خراسان‌جنوبی ارجاع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: افراد وقتی به سامانه تصمیم برای طلاق مراجعه می‌کنند که در واقع در زندگی مشترک به خط آخر رسیده‌اند و از این نظر میزان سازش‌ها کم است.

شرفی با تأکید بر اینکه برای پایداری زندگی مشترک مشاوره‌های قبل از ازدواج باید اجباری شود، اظهار کرد: برخی از سازش‌های موقع درخواست طلاق نیز ممکن است در سال‌های بعد باز به اختلاف برسد.

وی بیان‌کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۶۷۲ زوج در سامانه برای درخواست طلاق پذیرش شده‌اند که از این میان به پرونده ۲۸۰ زوج پاسخ داده شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۹۲ پرونده نیز در حال ادامه فرایند مشاوره است.

شرفی با اشاره به اینکه ۵۹ پرونده به سازش رسیده و ۲۰۹ پرونده با نظر عدم سازش به دادگستری خراسان جنوبی ارجاع شده است، اظهار کرد: بیشترین درخواست طلاق نیز مربوط به طلاق توافقی بوده است.

بیشتر بخوانید   اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور بیرجند- قاین

وی بیان‌کرد: بر اساس آمار سامانه تصمیم در خراسان‌جنوبی طی سال ۱۴۰۰ و سال جاری تاکنون ۴۹ درصد درخواست طلاق‌ها مربوط به طلاق توافقی و بعد از آن ۳۹ درصد درخواست طلاق‌ها از سوی زوجه و ۱۰ درصد درخواست طلاق‌ها از سوی زوج بوده است.

بیشترین درخواست طلاق مربوط به بیرجند بوده است

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: بیشترین درخواست طلاق در خراسان جنوبی مربوط به شهرستان بیرجند و کمترین مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

شرفی ادامه‌داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱ درصد طلاق‌ها توافقی بوده است.

وی گفت: بیشترین میزان سازش در سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ مربوط به شهرستان طبس و کمترین میزان سازش مربوط به شهرستان درمیان بوده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها