افزایش ۹۴ درصدی بستری‌های کرونایی در خراسان جنوبی

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان ۹۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش “پیام خاوران” غلامرضا شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته چهارم تیر نسبت به هفته سوم، ۵۳ درصد موارد مثبت کرونا در استان افزایش پیدا کرده که شاید به دلیل افزایش دورهمی‌ها و عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی باشد.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۰ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که تست کرونای ۴۱ نفر مثبت است، تصریح کرد: ۱۰ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی دو نفر نامساعد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی ادامه داد: براساس رنگ‌بندی جدید در هفته جاری شهرستان بیرجند نیز قرمز شد؛ فردوس نیز در وضعیت بسیار پرخطر قرار داشته و شهرستانهای سرایان، قاینات و نهبندان نیز در فهرست مناطق نارنجی(پرخطر) قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پوشش تزریق واکسن نوبت سوم در استان حدود ۴۰ درصد است، یادآور شد: تنها یک درصد از واجدین شرایط نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند که از مردم میخواهیم روند واکسیناسیبون خود را تکمیل کنند تا به رشد منسبی از تزریق واکسن رسیده و ایمنی افزایش یابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مردم خراسان جنوبی فرهنگ بالا و رفتار آگاهانه در نوروز 99 نشان دادند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها