برقرسانی به معادن شاهکوه نهبندان ۷۳ درصد پیشرفت دارد

سرپرست فرمانداری نهبندان از پیشرفت ۷۳ درصدی مرحله اول برقرسانی به معادن شاهکوه این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، ابوالفضل ایروانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح انتقال برق به معادن منطقه شاهکوه نهبندان مطالبه ۲۰ ساله معدن کاران است که با تلاش مسئولان وقت استانی و شهرستانی و نماینده فعلی مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، این مطالبه در آذر پارسال به سرانجام رسید و عملیات اجرایی ان آغاز شد.

سرپرست فرمانداری نهبندان گفت: ۷ ماه از آغاز این طرح گذشته است و باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیر روند پیشرفت این طرح شده است.

ایروانی گفت: شهرستان نهبندان یکی از شهرستان‌های خاص استان در حوزه معدن است که هم اکنون ۲۵ نوع معدن را در خود جای داده است و ۱۴۶ معدن دارد که البته ۷۶ تای آن‌ها هنوز غیر فعال اند.

وی افزود: می‌توان گفت بیش از ۵۰ درصد معادن استان در نهبندان و این شهرستان قطب معدن استان است.

ایروانی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی که معادن در ابتدای فعالیت خود دارند بحث برق هست که در سفر تیرماه نیکزاد نائب رئیس شورای مجلس اسلامی به نهبندان، خواستار پست ۴۰۰ کیلوواتی برق نهبندان شدیم که توافق نامه آن نیز امضا شد و در صورتی که به مرحله اجرا برسد، نیاز اساسی برق معادن نهبندان رفع می‌شود.

سرپرست فرمانداری نهبندان ادامه داد: تاکنون توانستیم برق مورد نیاز معادن را از طریق سوخت فسیلی تأمین کنیم.

وی عنوان کرد: در منطقه شاهکوه نهبندان ۳۷ معدن گرانیت و ۱۲ معدن در دهسلم وجود دارد که بر اساس تفاهمنامه‌ای که در اواخر سال ۹۹ امضا شد، قرار بر این شد برق مورد نیاز این معادن را از پست نهبندان به شاهکوه انتقال دهند.

بیشتر بخوانید   انقلاب اسلامی با هزینه‌های بزرگ توانست تفکر لیبرالی را زمین‌گیر کند

ایروانی گفت: در مرحله این طرح قرار بر این شد که به وسیله ۱۸۵ دکل، برق به شاهکوه نهبندان از طریق مسیری ۶۰ کیلومتری منتقل شود.

سرپرست فرمانداری نهبندان ادامه داد: تاکنون ۱۲۵ دکل در این مسیر نصب شده است و می‌توان گفت مرحله اول طرح تاکنون پیشرفتی ۷۳ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم مرحله این طرح تا مهر امسال تکمیل شده و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها