صدای پای محرم به گوش می‌رسد/ آمادگی خراسان جنوبی برای عزاداری ماه محرم

  • کدخبر: 39544
  • جمعه ۷ مرداد ۰۱ - ۱۷:۰۷

جای جای خراسان جنوبی در حال آماده شدن برای استقبال از محرم است و هیئات مذهبی نیز فضای مساجد و حسینیه‌ها را با بیرق‌های عزا آماده می‌کنند.

به گزارش “ پیام خاوران “ تنها یک روز تا شروع ماه محرم و عزاداری سیدالشهدا (ع) باقی مانده است.کوچه‌ها و خیابان‌های شهر همه و همه در حال سیاه پوش شدن هستند و مجالس عزاداری نیز کم کم برپا می‌شوند.

شور حسینی برپا می‌شود و همه ما می‌خواهیم به دنبال این شور، از شعور حسینی نیز بهره‌مند شویم و در خدمت اهل بیت (ع) باشیم.

یک سال چشم انتظاری برای فرا رسیدن محرم

یکی از خادمین هیئت اباالفضلی بیرجند گفت: هیئت را با نصب پرچم و فراهم کردن تجهیزات لازم، آماده استقبال از ماه محرم الحرام می‌کنیم.او افزود: یک سال چشم انتظار هستیم تا محرم بیاید و در این ماه نیز هر آن چه که داریم می‌گذاریم تا بتوانیم برای امام حسین (ع) نوکری کنیم و سربلند باشیم.

یکی دیگر از خادمین هیئات سطح شهر بیرجند گفت: از عزاداری‌ها به این راحتی نمی‌توان گذشت، زیرا بقای دین اسلام در گرو بقای تفکر اهل بیت (ع) است. او بیان کرد: بقای تفکر اهل بیت (ع) و تداوم سیره آن‌ها در مجالس عزاداری دیده می‌شود و می‌توان از مجالس درس گرفت و به خوبی این درس‌ها را کاربردی کرد.

آمادگی خراسان جنوبی برای عزاداری

حجت الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هر چقدر شور حسینی با شعور حسینی آمیخته شود، بهره‌های بیشتری از آن کسب می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۵۵ بقعه استان خبر داد و گفت: برنامه‌های دهه نخست ماه محرم از ۸ مرداد آغاز و تا ۲۰ مرداد همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید   27 موسسه قرآنی خراسان جنوبی ۷۰ میلیون تومان اعتبار گرفتند

او افزود: این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

همچنین صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در حوزه‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی با تولید ۵ هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه به استقبال ماه عزای امام حسین (ع) رفته است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها