تلاش رزمندگان پدافند هوایی ارتش در نقاط صعب العبور کشور مصداق بارز کار جهادی است

 فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: خدمت رزمندگان پدافند هوایی ارتش در نقاط صعب العبور کشورمان مصداق بارز کار جهادی است که این روحیه و فرهنگ جهادی در وجود کارکنان این نیرو نهادینه شده است.

به‌گزارش “پیام خاوران“، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد صبح امروز در بازدید از سایت رادار طبس در جمع فرماندهان و کارکنان متخصص و فنی این سایت راداری اظهار داشت: خدمت رزمندگان پدافند هوایی ارتش در نقاط صعب العبور کشورمان مصداق بارز کار جهادی است که این روحیه و فرهنگ جهادی در وجود کارکنان این نیرو نهادینه شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه تمامی تحرکات دشمن در مرزهای هوایی شرق کشور با ذکاوت و هوشمندی کارکنان جان بر کف این نیرو به دقت رصد و کنترل می شود افزود: همت مضاعف، تلاش شبانه روزی و به‌کارگیری تجهیزات به‌روز و پیشرفته بومی در سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش، اقتدار و صلابت امروز را به ارمغان آورده است.

صباحی‌فرد با اشاره به این‌که رادار سه بُعدی نذیر مستقر در طبس، توسط متخصصان و فناوران کشور طراحی و ساخته شده است افزود: این رادار کاملاً بومی با شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی کشورمان سازگاری کامل دارد و به‌لحاظ تکنولوژیکی نیز در لبۀ دانش و فناوری روز دنیا قرار دارد که هیچ وابستگی و مانعی برای تعمیر و نگهداری این سامانه وجود ندارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خطاب به فرماندهان و کارکنان این سایت راداری گفت: ماحصل تلاش نیروهای با ایمان و متعهد پدافند هوایی در ارتفاعات صعب العبور کشورمان، تولید امنیت و قدرت بازدارندگی را به وجود آورده است که در تمامی زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، پزشکی، اقتصادی، صنعتی و… موجب پیشرفت و روند روبه رشد ایران عزیز  می‌شود.

وی با بیان اینکه آینده از آن ملت حسینی و عاشورایی ایران است تصریح کرد: ایران اسلامی با قدرت و اقتدار در مسیر اعتلای ارزش‌ها و آرمان‌های خود پیش می‌رود و با عبور از پیچ و خم‌های تاریخی به‌ سمت تمدن نوین اسلامی در حرکت است و قطعا نیروهای مسلح این کشور با اقتدا به‌سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دفاع از ایران و اسلام، تا پای جان در تمامی صحنه ‌ها حاضرند.

بیشتر بخوانید   ارتقاء سرمایه اجتماعی، پیش نیاز تحول است

پدافند هوایی نقش مهمی در استحکام جایگاه و قدرت ملی نظام دارد

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه بازدید از یگان‌های پدافندی شرق کشور از سایت فرماندهی اطلاعات شناسایی (پل محمود) و سایت راداری ولایت (تپه سبز) بازدید کرد و توان رزم و آمادگی دفاعی این سایت‌های حساس و کلیدی را مورد ارزیابی قرار داد.

صباحی فرد خاطرنشان کرد: سایت اطلاعات شناسایی (پل محمود) و نیز سایت راداری ولایت (تپه سبز) از سایت‌های درخور توجه پدافند هوایی ارتش است که رصد و پوشش بسیار وسیعی در شرق کشور و کویر مرکزی ایران ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش نقش خطیر و ارزنده‌ای در استحکام جایگاه و قدرت ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند گفت: سایت‌ها و مواضع پدافندی اجازه ورود بدون مجوز هر پرنده‌ای به حریم هوایی کشورمان را نمی‌دهند.

صباحی فرد بیان کرد: شکار یک فروند پهپاد پیشرفته RQ-170 آمریکایی بخشی از عملکرد کم نظیر این سایت‌ها بوده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش به عنوان یک نیروی اولویت دار در تامین امنیت و دفاع کشورمان آن قدر اهمیت دارد که فرماندهی معظم کل قوا در طی سالیان اخیر بیش از ۶۰۰ کلام نورانی درباره نقش راهبردی، حساس و ارزشمند پدافند هوایی مطرح فرمودند که نشان از جایگاه والا و برتر پدافند در عرصه بین المللی دارد و با توجه به فرمایشات داهیانه ایشان باید قدر این جایگاه حساس را بیشتر بدانیم.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها