مرحله دوم رزمایش مدیریت مصرف برق در خراسان جنوبی برگزار شد

دومین مرحله از رزمایش مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به منظور گذر از پیک بار تابستان 1401 و صرفه جویی در مصرف برق ساختمان‌های اداری سپاه با رمز علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، این رزمایش صبح امروز به منظور گذر از پیک بار تابستان 1401 و صرفه جویی در مصرف برق ساختمان‌‌های اداری سپاه با حضور سرهنگ بینا و سرهنگ حسینی مدیران انرژی معاونت مهندسی سپاه انصار الرضا(ع) و معاونت بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت برق استان برگزار شد.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با تشکر از همکاری سپاه و بسیج در پیک بار تابستان امسال اظهار داشت: به لطف خداوند متعال، برنامه‌ریزی در ستاد صنعت برق کشور، همراهی خوب مردم و مشترکین استان و اقدامات مثبت سایر سازمان‌ها از جمله بسیج و سپاه، تابستان امسال را تا این لحظه بدون هیچ گونه خاموشی برای مشترکین خانگی و تجاری سپری کرده‌ایم.

وی به تجربه خوب همکاری با سپاه پاسداران در ایام پیک بار در سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به روحیه بسیجی گونه و جهادی سپاه و بسیج، در هر مسئله‌ای که کشور نیاز به همراهی داشته این عزیزان حضور پیدا کرده و الحمدالله نتایج خوب و مثبتی نیز به دست آمده است.

منصوریان، فرهنگ سازی در بحث مدیریت مصرف را مهمترین راه برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از خاموشی در ایام پیک تابستان برشمرد و گفت: در این مسیر بسیج با استفاده از جایگاه خود در بین مردم و استفاده از قدرت و امکانات رسانه ای خود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه هئیت وزیران در زمینه مدیریت مصرف انرژی گفت: تمامی ادارات و سازمان‌ها موظف به کاهش 30 درصد مصرف برق در ساعات اداری و کاهش 60 درصدی مصرف خارج از ساعات اداری نسبت به سال گذشته هستند که این موضوع به طور مداوم و جدی توسط بازرسین شرکت برق و همچنین از طریق کنتورهای هوشمند رصد و درصورت عدم کاهش مصرف برق، تذکر کتبی و قطع برق سازمان متخلف انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید   مشکلات والدین برای ثبت نام فرزندان در مدارس بیرجند تمامی ندارد/خوابیدن پشت درِ مدرسه به امید ثبت نام دانش‌آموز

وی یکی از اهداف این رزمایش را ارزیابی کاهش مصرف برق در ساختمان‌های اداری سپاه و چگونگی اجرای مصوبه هئیت محترم دولت در این نهاد اعلام کرد و ادامه داد: بررسی آماده به کار بودن مولدهای اضطراری تامین برق در ساختمان‌های سپاه و ناحیه‌های بسیج سراسر استان از دیگر برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در این رزمایش است.

منصوریان ظهار امیدواری کرد: در یک ماه باقیمانده تا پایان فصل تابستان نیز با صرفه جویی در مصرف برق توسط همه مشترکان اعم از خانگی، صنعتی، کشاورزی، اداری به همین روال ادامه یابد و فصل گرم امسال را با موفقیت و بدون هیچ گونه محدودیتی در تامین برق پایدار مشترکان پشت سر بگذاریم.

مدیر انرژی معاونت مهندسی سپاه انصار الرضا(ع) استان نیز در این رزمایش بر آمادگی این نهاد برای همکاری با تمام توان و امکانات با شرکت برق استان برای گذر از پیک بار تابستان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه امسال شاهد هیچ گونه خاموشی در سطح استان نبودیم که گواه بر تلاش وهمت صنعت برق استان و فرهنگ بالای مردم این دیار در مصرف درست برق است.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تریبون ائمه جماعت و نماز جمعه و تبلیغات محیطی را از جمله روش های ترویج فرهنگ صرفه جویی در جامعه عنوان کرد و افزود: در هر یک از این زمینه ها، بسیج آمادگی همکاری و کمک به شرکت برق را دارد.

سرهنگ حسینی، سپاه و بسیج را به عنوان الگویی برای سایر سازمان‌ها در بحث مدیریت مصرف عنوان کرد و افزود: همه ستادهای فرماندهی و ناحیه‌های بسیج استان موظف به کاهش مصرف برق و رعایت دستور العمل‌ های ابلاغی شرکت برق در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید   رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی: بیمه کارگران ساختمانی به تصویب مجلس رسید

انتهای پیام/ 101

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها