مراسم روز نهبندان ۷ شهریور برگزار می‌شود

هفتم شهریور ماه امسال مراسم روز نهبندان و گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام والمسلمین خزایی امام جمعه نهبندان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان اشاره کرد و گفت: سالروز سفر مقام معظم رهبری به نهبندان نقطه عطفی برای رشد و پیشرفت نهبندان شده است به گونه‌ای که اگر سیمای کنونی نهبندان را نسبت به قبل از این سفر مقایسه کنیم به برکات این سفر پی خواهیم برد.

وی افزود: مقام معظم رهبری جمله مهمی را در سفر خود به شهرستان نهبندان بیان کرده و گفته بودند که من با سفر به نهبندان می‌خواهم توجه مسئولین را به این شهرستان و شهر‌هایی از این قبیل جلب کنم.

خزایی بیان کرد: تا پیش از سفر مقام معظم رهبری به نهبندان، این شهرستان هم مجهول بود و هم مظلوم که واژه مجهولیت از نام نهبندان برداشته شد، اما مظلومیت همچنان باقی است و مسئولین باید در این زمینه تلاش بیشتری کنند.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: در شورای فرهنگ عمومی، هفتم شهریور سالروز سفر مقام معظم رهبری به عنوان روز نهبندان نامگذاری شده و باید تلاش شود ذیل کارگروهی مجزا برای این روز برنامه ریزی شده و همچون سال‌های گذشته برنامه محوری با حضور سخنران کشوری برگزار شود.

وی به برگزاری مراسم عزاداری منسجم در روز تاسوعا در نهبندان اشاره کرد و گفت: این برنامه از پوشش خبری خوبی در فضای رسانه‌ای برخوردار بود و همچنان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که فرهنگ عاشورایی به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

ایروانی سرپرست فرمانداری نهبندان نیز گفت: ولایت اجتماعی به معنی واقعی در روز تاسوعا در نهبندان رقم خورد و هر چند کم و کاستی‌هایی نیز داشت، اما این کاستی‌ها باید برای مراسمات بعدی احصا و رفع شود.

بیشتر بخوانید   94هزارنفردرخراسان جنوبی واکسن‌کرونادریافت کردند

وی با تأکید بر تشکیل دبیرخانه ستاد گرامی داشت روز نهبندان، افزود: نباید برگزاری مراسم این روز مهم تنها به یک سخنرانی ختم شود بلکه باید هر سخنران و یا مسئول استانی و یا کشوری که به نهبندان می‌آید دستاوردی برای مردم داشته باشد.

ایروانی بیان کرد: در هفته دولت طرح هایی که افتتاح می‌شود باید کامل و دارای پیوست فرهنگی و عدالت محوری باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها