اربعین حسینی نماد عدالت طلبی برای آزادی خواهان جهان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اربعین حسینی نماد عدالت طلبی برای آزادی خواهان جهان است گفت: باید امنیت جهانی ایجاد شود و آن با حیات طیبه ایمانی حاصل می‌شود و باید کفر و ظلم رخت بربندد تا تفکر پیامبر و امام حسین پیاده شود.

به گزارش  “پیام خاوران”  آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از موکب داران اربعین حسینی اعزامی از خراسان جنوبی اظهار داشت: اربعین روزی است که آزادی خواهان از سراسر جهان خود را به کربلا می‌رسانند چون معتقدند عدالت، وراثت حسین بن علی(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مسائل مهم و رموز هستی مسئله حیات است. پیامبر(ص) در دوران جاهلیت انسانیت را احیا کرد، اما با رحلت ایشان مسلمانان حیات خود را از دست دادند و به دوران جاهلیت بازگشتند به غیر از شیعه که آن روز با قیام امام حسین(ع) ثابت کرد که انسانیت زنده است و امروز نیز با انتظار مهدی(ع) ثابت می‌کند که زنده است.

عبادی بیان کرد: تفکر شیعه زنده است و ظلم را برنمی‌تابد، کسانی که در داخل کشور ظلم می‌کنند هیج ربطی به انقلاب اسلامی ندارند و بقایای اندیشه‌های خودفروخته دوران گذشته هستند، شرط اولیه انقلابی بودنِ فرد این است که خودش عادل باشد و ظلم نکند.

وی ادامه داد: بصیرت ابزار مسلمان شیعه است و می‌داند که کربلا یک نقطه جغرافیایی و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک جریان است و همانطور که در زمان یزید، ابن سعد و شمر و از آن طرف امام حسین(ع) بوده یعنی در هر زمانی این هست و کربلا فراگیر است.

امام جمعه بیرجند تاکید کرد: شیعه یعنی فکر به روز دارد و معتقد است تا عدل پیاده نشود دنیا درست نمی‌شود بنابراین باید این تغییر اصلی حاصل شود.

عبادی افزود: باید امنیت جهانی ایجاد شود و آن با حیات طیبه ایمانی حاصل می‌شود و باید کفر و ظلم و نفاق رخت بربندد تا تفکر پیامبر و امام حسین و شهدای کربلا پیاده شود و راهی هم جز این نیست.

بیشتر بخوانید   صدور گذرنامه ويژه اربعين بصورت آني در اداره گذرنامه خراسان جنوبی

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت کار مواکب و خدمت رسانی آنان به زائران امام حسین (ع) چه در داخل و چه در خارج از کشور گفت: کار شما زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) است.

فعالیت ۵۲ موکب از خراسان جنوبی در مراسم اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: ۵۲ موکب در خراسان جنوبی برای ایام اربعین ساماندهی شدند که هشت موکب در داخل استان خدمت رسانی می‌کنند.

موسی جوینده گفت: این موکب‌ها بعد از ایام پایانی ماه صفر و زمان بازگشت زائران پاکستانی به آنان خدمت رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: در ایام اربعین تمام همت ما بر این است که سایت خراسان جنوبی در کاظمین بتوانند به خوبی خدمتگزار زائران ائمه (ع) باشیم و با توجه به اینکه در فصل گرم قرار داریم یکی از نیازهای جدی آب و یخ و سیستم‌های سرمایشی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: تاکنون دستگاه‌های یخ ساز و سردخانه و دستگاه‌های بسته بندی آب متعددی آماده شده تا در ایام اربعین بتوانیم برای خدمت رسانی به زائران مورد استفاده قرار دهیم.

جوینده گفت: در حال حاضر سومین تیم برای بحث‌های زیر ساختی در مسیر کشور عراق هستند و تا پایان عملیات اربعین در این کشور حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها